Citat fra: Michael Deichmann Dato 7/02-26, 14:46So fae so good! Der hvor det blev lidt spændende var, at bedst som vi kommer kørende i venstre spor kommer der Gud hjælpe mig et modkørende tog til højre for os, dvs. det kører også i sit venstre spor!!! Ja men er det ikke det spor der er i stykker?
Når jeg nu ser strækningsoversigterne må det modkørende tog jo have skiftet spor i de samme to transversaler, så den eneste stump skinne, der ikke befares er det stykke jeg har mærket med en rød streg.
En anden mulighed ud fra din beskrivelse ville være at skinnebruddet befandt sig i selve sporskifte 03a, og det du så i venstre spor nordpå var en linje B der skulle mod Farum gennem spor 6.
Hvis både 03a/b og 04a/b var fuldt befarbare, burde det have været muligt at indstille en rute for dit sydgående tog gennem begge transversaler så du blot lige skulle et kort sving udenom fejlen. (Det burde også kunne have ladet sig gøre før CBTC, ihvertfald med lokal betjening af centralapparatet, men jeg tvivler lidt på at den kombination kunne
fjernstyres).
Citat fra: Michael Deichmann Dato 7/02-26, 14:46Det er sgu fint set af driftslederen at man lige kan drible togene rundt på den måde og opretholde normal drift på i hvert fald den ene af de 3 linier der befarer den strækning. Og det var vel ikke muligt i HKT? Eller var det?
DSB 1969-anlæg (som er dem der havde HKT) kunne godt køre i venstre spor for (VU og VI) signal, men det var så i stationsafstand, og ikke HKT-overvåget.