Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Snægeltoget København- århus
Hvordan gik det med det? Ja de kører ikke tog, på den strækning. Men husker det som de søgte, og de blev tildelt tider?

Er jeg helt galt på den?

God søndag

Citat fra: Larsmadsen Dato  8/02-26, 09:55Hvordan gik det med det? Ja de kører ikke tog, på den strækning. Men husker det som de søgte, og de blev tildelt tider?

Er jeg helt galt på den?

God søndag
Snalltåget har meddelt Jernbanenævnet,at de agter at køre på kommercielle vilkår i konkurrence med DSB (Danmark er et af de få lande i Europa, hvor man skal sikre, at den statslige operatør bliver varselt om konkurrence flere år forinden). Jernbanenævnet har givet tilladelse til dette (der også rent formelt var ansøgt inden DSB fik deres kontrakt med staten). Opstarten er ikke endnu og anventer elektrificeringen til Aarhus.
/Lasse

Citat fra: Larsmadsen Dato  8/02-26, 09:55Hvordan gik det med det? Ja de kører ikke tog, på den strækning. Men husker det som de søgte, og de blev tildelt tider?

Er jeg helt galt på den?

God søndag

Du er lidt galt på den. I ansøgningen står der tydeligt at de agter at kører fra K27. Derfor kører de ikke endnu.

Snægeltoget København- århus
Af andersj, Aalborg. 8/02-26, 19:04.
De meddelte også at de ville medtage lokale passagerer internt i Danmark på deres kommende dagtog til Hamburg fra Stockholm. Pt. er det dog kun muligt at booke internationale relationer på det nye dagtog, men søger man eksempelvis København-Kolding står at "Bokningen öppnar inom kort." hvilket tyder på at man snart vil kunne booke nationale relationer København Syd-Odense-Kolding-Padborg på dagtoget der starter 4. maj inkl. et besøg i spisevognen.

Anders

Gå op Sider:[1]
Veterantog kalender25 års jubilæum

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak