Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- S-tog Linje M nedlagt
S-tog Linje M nedlagt
Af KKLD. 19/02-26, 16:14.
Jeg har tidligere set at Linje M har kørt ved sporarbejde mellem Hillerød-Hellerup-Nørrebro-Ny Ellebjerg (København Syd).
Men denne tid er nu ovre. Jeg troede faktisk at der med førerløse S-tog ville være chancer for at Linje M kunne køre permanent.

https://www.dsb.dk/trafikinformation/planlagte-aendringer/s-tog/paske-ingen-s-tog-mellem-osterport-og-ryparken-hellerup/

Det ville egentlig være smart, hvis man kunne køre Vigerslev Allé-København Syd-Køge, og også Farum-Ryparken-Nørrebro-København Syd.

Yderligere med en eksprestunnel ville der være:
3 linjer igennem København, og
3 grene i nord, Klampenborg (Helsingør), Hillerød, Farum, og
3 grene i syd (vest), Frederikssund, Høje Taastrup (Roskilde) og Køge.

S-tog Linje M nedlagt
Af Krabsen. 19/02-26, 17:29.
Citat fra: KKLD Dato 19/02-26, 16:14Jeg har tidligere set at Linje M har kørt ved sporarbejde mellem Hillerød-Hellerup-Nørrebro-Ny Ellebjerg (København Syd).
Men denne tid er nu ovre. Jeg troede faktisk at der med førerløse S-tog ville være chancer for at Linje M kunne køre permanent.

Du er forhåbentlig klar over, at førerløse S-tog hverken er indført eller programlagt og derfor ikke har den store relevans for den aktuelle status?

Jeg forstår ikke helt hvad klagen går ud på. Dit link siger jo netop at der i påsken kører gennemgående tog Hillerød-Hellerup-Ringbanen.

Så vidt jeg kan se, er du utilfreds med at disse tog kommer til at skilte med 'E' på fronten i stedet for 'M'? Hvorfor er det vigtigt/væsentligt?

S-tog Linje M nedlagt
Af esni. 19/02-26, 20:05.
Citat fra: Henning Makholm Dato 19/02-26, 19:37Jeg forstår ikke helt hvad klagen går ud på. Dit link siger jo netop at der i påsken kører gennemgående tog Hillerød-Hellerup-Ringbanen.

Så vidt jeg kan se, er du utilfreds med at disse tog kommer til at skilte med 'E' på fronten i stedet for 'M'? Hvorfor er det vigtigt/væsentligt?

Jeg tror at den virkelige anke er at der ikke er mulighed for at køre fra ringbanen til de 3 S-tog strækninger i mod Frederikssund, Høje Taastrup og Køge

Eskild

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak