Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- DSB Sonnesgade i Århus
DSB Sonnesgade i Århus
Af hrtog. 19/02-26, 20:36.
Hej alle. Er der nogen, der ved, hvornår DSB planlægger at flytte aktivitet fra Sonnesgade-værkstedet og til Årslev? Er det planen at lukke al aktivitet derinde? Og er det, når IC3 og IC4 er fuldt udfaset? Jeg beklager, hvis der allerede er svaret på spørgsmålet. På forhånd tak for svar. Mvh

DSB Sonnesgade i Århus
Af hrtog. 19/02-26, 20:37.
Og hvad med Augustenborggade?

Når IC3 og IC4 er helt udfaset, planmæssigt i 2030, er det umiddelbart planen at lukke det hele ned og bygge en masse lejligheder.

https://banekvartererne.dk/

DSB Sonnesgade i Århus
Af andersj, Aalborg. 22/02-26, 19:50.
Jeg troede egentlig at man havde solgt Augustenborggade og komponentværkstedet permanent til Knorr-Bremse, netop for at undgå at lukke det ned når DSB ikke længere skulle bruge det?

Anders

Citat fra: andersj Dato 22/02-26, 19:50Jeg troede egentlig at man havde solgt Augustenborggade og komponentværkstedet permanent til Knorr-Bremse, netop for at undgå at lukke det ned når DSB ikke længere skulle bruge det?

Så vidt jeg kan se i CVR har DSB og Knorr-Bremse begge aktiviteter i både Sonnesgade og Augustenborggade på samme adresser. Gad vide hvordan det fungere? Ejer DSB stadig bygningerne og grundene og solgte bare selve forretningen til Knorr-Bremse og stiller bygningerne til rådighed? Jeg tror gerne DSB har villet beholde ejerskab over ejendommene så de kan sælges til byudvikling.

DSB Sonnesgade i Århus
Af Lyntoget. 22/02-26, 21:55.
Det er vel kun IC 5 der skal have værksted i Årslev
( måske kan men lave lidt på Tanglo også )
Hvor flytter maler værkstedet hen ?

Citat fra: Gustav Hansen Dato 22/02-26, 21:34
Citat fra: andersj Dato 22/02-26, 19:50Jeg troede egentlig at man havde solgt Augustenborggade og komponentværkstedet permanent til Knorr-Bremse, netop for at undgå at lukke det ned når DSB ikke længere skulle bruge det?

Så vidt jeg kan se i CVR har DSB og Knorr-Bremse begge aktiviteter i både Sonnesgade og Augustenborggade på samme adresser. Gad vide hvordan det fungere? Ejer DSB stadig bygningerne og grundene og solgte bare selve forretningen til Knorr-Bremse og stiller bygningerne til rådighed? Jeg tror gerne DSB har villet beholde ejerskab over ejendommene så de kan sælges til byudvikling.
DSB har stadig bygningerne, og indtil en gang i sommer også bygningsvedligeholdelsen. Efter det er der ikke meget DSB aktivitet i Augustenborggade.

Gå op Sider:[1]
MjbaD MX 26Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak