Tak for de optimistiske nyheder!
Citat fra: andersj Dato 26/02-26, 23:37S15 i Berlin er navnet på første etape af S21 projektet, som er en ny nord-sydgående S-bane tunnel der vil gå fra Westhafen/Wedding i nord (tilslutning til ringbanen) og via. kælderen i Berlin Hbf, Potsdamer Platz og Gleisdreieck til Yorckstrasse i syd.
Det ansporede mig i øvrigt til at bruge et par timer på at lede forgæves efter pålidelig information om hvor det er meningen etapen mellem Potsdamer Platz og Yorckstraße (idet det eksisterende dobbeltspor via Anhalter Bf åbenbart ikke har kapacitet til alle de tog man håber på at køre) skal forløbe. Projektets websted synes kun at have et
meget detaljeløst principkort. Der står en verbal beskrivelse i
det tyske Wikipedias artikel om S21, men jeg synes ikke det giver meget mening. Wikipedia mener at banen skal føres
over Landwehrkanal på en bro, videre
hen over Parkhaus Gleisdreieck, til en skiftestation ved Gleisdreieck hvor den krydser (formodentlig under) U1/U3, så
over fjernbanens tunnelportal og sluttelig pludselig
under U2. Det kommer så vidt jeg kan se til at kræve nogen helt urealistiske stigninger. Desværre er der ingen relevante kildehenvisninger til det afsnit af artiklen.