Citat fra: tgsen Dato 25/02-26, 21:52Mao. en togificering af 600S ville tiltrække mere den ene formodede million passagerer.
En togificering vil heller ikke køre ind omkring villavejene i Jyllinge og andre boligområder undervejs.
Passagerer som vil med hele vejen fra Roskilde St til Hillerød St vil måske
(1) opleve en forbedring. Beboere i de områder bussen betjener undervejs, vil ikke nødvendigvis være enige, hvis "opgraderingen" betyder at de skal gå et par kilometer ekstra for at komme til en mellemstation med ved en jernbaneegnet linjeføring.
Desværre viser råt opgjorte passagertal ikke rigtigt om der er tale om ende-til-ende passagerer eller beboere der stiger af/på undervejs. Jeg ved nok hvad jeg vil gætte på, men det ville stadig kun være et gæt.
1) Jeg skriver "måske" fordi 600S kører med en frekvens på 15 minutter, og det virker usandsynligt at en togificeret forbindelse kommer til at have det. Desværre synes der i (ikke kun dansk) trafikplanlægning at være et grundsynspunkt om at den eneste værdige grund til at køre
nogetsomhelst oftere end en gang i timen er hvis det er nødvendigt for at have tilstrækkelig mange sæder pr. time. Der kan være betydeligt flere mennesker i et tog end end bus;
derfor kommer toget til at køre sjældnere! Der er sjældent blik for at en passende høj frekvens (ihvertfald hvert tyvende minut, helst bedre)
i sig selv gør en forbindelse mere attraktiv.