Citat fra: Theis Andersen Dato 1/03-26, 13:40Hvornår kom der køreledninger vest for Storebælt? Jeg troede først, de kom, da Storebæltsforbindelsen åbnede i 1997, men jeg har fundet et billede fra Odense fra 1991, hvor man kan se køreledninger. Sejlede man EA-lokomotiver over, så de kunne køre vest for Storebælt? Og fik Nyborg Færgehavn køreledninger, ligesom man gjorde i Korsør? Jeg synes aldrig, jeg har set et billede af Nyborg Fgh med køreledninger.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nu spekulerer jeg bare, men mon ikke det har noget at gøre med at Storebæltsforbindelsen (især jernbanedelen) blev en del år forsinket, inden den endelig åbnede i 1997. I betragtning af, at det trods alt tager nogle år at sætte køretråden op, er det nok ikke så underligt, at man allerede i 1991 ser de første køreledninger, hvis man på det tidspunkt regnede med, at der kun ville være få år til forbindelsen åbnede. I oktober 1991 blev tunnelrørene på Sprogø-siden oversvømmet, og så røg tidsplanen ud af vinduet.