Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Perronlængde Skanderborg station. Ej nok til 3xIC5
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Larsmadsen Dato  7/03-26, 08:40Findes der et sted, hvor det fremgår hvilken stationer der ses som intercity stationer?
husk at tilføje den station som direktøren bor tættest på.
(Lyntog der stopper i Nyborg - vorherrebevares)
/scnr

Citat fra: Thorfinn Dato  8/03-26, 10:25
Citat fra: Larsmadsen Dato  7/03-26, 08:40Findes der et sted, hvor det fremgår hvilken stationer der ses som intercity stationer?

Hvilke lyntog stopper i Nyborg ?

Citat fra: thomastog Dato  8/03-26, 10:55
Citat fra: Thorfinn Dato  8/03-26, 10:25

ICL608, et pendlerlyntog mellem Odense og Helsingør tidligt om morgenen

Citat fra: Seb1995 Dato  8/03-26, 12:08
Citat fra: Thorfinn Dato  8/03-26, 10:25husk at tilføje den station som direktøren bor tættest på.

Den stopper også i Slagelse, men ikke i Høje Taastrup, er det ikke der direktøren har sin arbejdsplads ?

Skulle man til Høje Taastrup fra Nyborg, var det mere nærliggende at tage IC206, ni minutter før.

Eller IC108 lidt sener.

Med begge alternativer, er man tidligere i Høje Taastrup, end med 608.

Kan du udelukke, at det reelt handler om sammenhæng med anden offentlig transport-forbindelser i Nyborg og Slagelse ?

P.S. jeg siger ikke du tager fejl, men forholder mig skeptiskt til, at din forklaring skulle være den reelle årsag

Citat fra: thomastog Dato  8/03-26, 12:46Den stopper også i Slagelse, men ikke i Høje Taastrup, er det ikke der direktøren har sin arbejdsplads ?

Skulle man til Høje Taastrup fra Nyborg, var det mere nærliggende at tage IC206, ni minutter før.

Eller IC108 lidt sener.

Kan du udelukke, at det reelt handler om sammenhæng med anden offentlig transport-forbindelser i Nyborg og Slagelse ?

P.S. jeg siger ikke du tager fejl, men forholder mig skeptiskt til, at din forklaring skulle være den reelle årsag

Men nu var det jo også Søren Eriksen der var "lyntogsdirektøren" fra Nyborg(/Kerteminde), og da han sad på posten var der noget mere end ét morgenlyntog der stoppede i Nyborg. Den nuværende direktør ville mig bekendt ikke have nogen som helst fordel ud af et stop i Nyborg. Historien er god nok, men noget forældet.

Perronlængde Skanderborg station. Ej nok til 3xIC5
Af PD Hansen. 8/03-26, 13:05.
Seneste redigering: 8/03-26, 13:09 af PD Hansen
Citat fra: thomastog Dato  8/03-26, 12:46
Citat fra: Seb1995 Dato  8/03-26, 12:08
Citat fra: Thorfinn Dato  8/03-26, 10:25husk at tilføje den station som direktøren bor tættest på.

Den stopper også i Slagelse, men ikke i Høje Taastrup, er det ikke der direktøren har sin arbejdsplads ?

Eller IC108 lidt sener.

Er det ikke mange år siden at DSB-ledelsen brugte tog som primær transportform? DSB's produkt er tilsyneladende slet ikke godt nok til DSB's nuværende ledelse. Sørgeligt. 

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/dsb-bosser-afsloeret-faar-kaempe-bilbonus/9553529

Det giver vel et eller andet sted meget god mening med nogle pendlerstop på Nyborg og Slagelse. Det er jo netop et myldretidstog og Nyborg og Slagelse er oplagt de største stationer mellem Odense og Ringsted. Det giver så mulighed for at nogle mennesker fra Nyborg og Slagelse kan komme til København lidt hurtigere og aflaster de almindelige afgange. Ringsted og byerne tættere på København har alligevel så mange forbindelser, at det ikke gør en forskel for dem, at de bliver sprunget over af myldretidstoget.

Så kan man lave konspirationsteorier om at lyntogsstoppet på Nyborg er for at tilgodese en specifik direktør. Man kan også glæde sig over, at DSB netop har personale rundt i landet, der selv bruger toget, og det kan jo i sig selv føre til nye ideer til glæde og gavn for de øvrige passagerer.

Det sagt er det stadig lidt misvisende at inkludere Nyborg og Slagelse som lyntogsstop, da toget vel bedst kan betegnes som et "penderlyn" eller bare "IC". Oveni almindelige lyntog og lyn+ giver det dog en masse forskellige benævnelser for DSBs fjerntog hvilket ikke nødvendigvis er en fordel.

Citat fra: AndreasM Dato  8/03-26, 13:02
Citat fra: thomastog Dato  8/03-26, 12:46Den stopper også i Slagelse, men ikke i Høje Taastrup, er det ikke der direktøren har sin arbejdsplads ?

Eller IC108 lidt sener.

Men nu var det jo også Søren Eriksen der var "lyntogsdirektøren" fra Nyborg(/Kerteminde), og da han sad på posten var der noget mere end ét morgenlyntog der stoppede i Nyborg. Den nuværende direktør ville mig bekendt ikke have nogen som helst fordel ud af et stop i Nyborg. Historien er god nok, men noget forældet.
Tak for præciseringen. Tilsyneladende har ikke alle samme gode hukommelse som dig. ;-)

Gå op Sider: 1 [2]
DSB MY 1155RDK EG 3104

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak