Citat fra: Larsmadsen Dato 13/03-26, 09:061. Var der ikke løbende/kørende kontrol i " gamle " dage?
2. Hvis man ved der er brug for et stop på 20 minutter, så er det vel at ligge det ind i køreplanen?
Så kan man så mener meget om årsagen, og sit politiske stå sted.
Man har lagt en buffer ind i køreplanen, men det er meget forskelligt hvor lang tid politiet bruger. Det afhænger bl.a. af hvor mange folk de ankommer med og hvor mange passagerer der er med toget. Nogle gange kommer de blot to betjente og andre gange kommer de slet ikke.
Problemet er også at den nuværende kontrolform, man har benyttet de sidste 10 år, er baseret på kvantitet - dvs. man skal se alle pas, men det er så også det eneste man kigger efter. Før i tiden og det som tyskerne også gør er at de laver stikprøvekontrol af dem der ser "mistænkelige" ud. Ved den danske metode kan du eksempelvis sagtens komme igennem hvis du har indrejseforbud, for det er der ikke tid til at tjekke når man skal igennem 500 pas på et par minutter.