Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Læskur på Favrholm
Læskur på Favrholm
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 17/03-26, 14:31.
For nogen tid siden kom jeg forbi Favrholm og så der var læsset nogle paller af med glasruder mm.
I forgangne weekend var jeg forbi igen, og nu var det blevet til et decideret vente"skur" midt på perronen.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Der er to bænke inde i skuret og vel læ for vind og regn:

Det ser ud til at der måske kommer en skærm, der viser tider for kommende tog....måske?

Der er også sat en plads af på perronnen ved spor 2 (mod Hillerød) men der er behovet nok ikke så stort. Jeg oplevede dog en komme til fods ude fra den fjerne ende af den perron, så der er påstigere selv om det er sidste stop før endestationen.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 17/03-26, 14:31Der er også sat en plads af på perronnen ved spor 2 (mod Hillerød) men der er behovet nok ikke så stort. Jeg oplevede dog en komme til fods ude fra den fjerne ende af den perron, så der er påstigere selv om det er sidste stop før endestationen.

Det er vel også en væsentlig del af hospitalets opland der ligger nord for Favrholm, hvor man lettest kan komme til ved at skifte i Hillerød.

Læskur på Favrholm
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 17/03-26, 19:12.
Citat fra: Henning Makholm Dato 17/03-26, 17:43
Citat fra: Michael Deichmann Dato 17/03-26, 14:31Der er også sat en plads af på perronnen ved spor 2 (mod Hillerød) men der er behovet nok ikke så stort. Jeg oplevede dog en komme til fods ude fra den fjerne ende af den perron, så der er påstigere selv om det er sidste stop før endestationen.
Det er vel også en væsentlig del af hospitalets opland der ligger nord for Favrholm, hvor man lettest kan komme til ved at skifte i Hillerød.
Jo jo, men der vil man jo nok tage Lokaltog ovre på spor 3 (når det kommer) og 4 når de føres igennem Hillerød station og nordover ad Gribskovbanen og Lille Nord.

Læskur på Favrholm
Af Thorfinn. 18/03-26, 11:44.
Citat fra: Michael Deichmann Dato 17/03-26, 14:31Der er også sat en plads af på perronnen ved spor 2 (mod Hillerød) men der er behovet nok ikke så stort.
Hvad mener du? Blæser og regner det mindre på spor 2? Er der hyppigere drift og dermed kortere ventetid den anden vej?

Citat fra: Michael Deichmann Dato 17/03-26, 19:12Jo jo, men der vil man jo nok tage Lokaltog ovre på spor 3 (når det kommer) og 4 når de føres igennem Hillerød station og nordover ad Gribskovbanen og Lille Nord.

Her tænkte jeg lige så meget på passagerer der skal videre med (by)bus fra Hillerød St.

Jeg ved ikke helt hvad hospitalets dækningsområde er, men selv til Slangerup eller Frederikssund siger Rejseplanen at det på nogen tidspunkter her hurtigere at tage over Hillerød end at vente på et lokaltog til Gørløse.

Læskur på Favrholm
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 18/03-26, 22:05.
Selvfølgelig vil der være passagerer fra Ny Hammersholt og med tiden nok også personale fra hospitalet der skal fra Favrholm mod Hillerød station og videre derfra. Jeg så jo en komme og sætte sig og vente på toget nordpå da jeg skulle sydpå mød København. Der er imidlertid mange flere der skulle med sydover og jeg er ret sikker på at i myldretiden er der rigtig mange der har opdaget at Favrholm er et fint sted at skifte fra bil til tog, da der er fine P-forhold.
Skulle der senere være grundlag for et venteskur på den anden side er der sat plads af til det.

Iøvrigt var min pointe, som jeg glemte at notere, at på forblæste perronner (Spor 11/12 i Kastrup, Køge Nord, Langeskov m.fl.) KAN der godt, efter åbning af stationen, dukke et venteskur eller to op på perronerne. Så der er håb! :-)
(og kom nu ikke med den der med at det her er jo også i Nordsjælland!!)

Læskur på Favrholm
Af AVZ. 19/03-26, 13:08.
Der er et tilsvarende læskur på stationen i Hobro, og det er i hvert fald ikke Nordsjælland.
Allan

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak