(MACHINE TRANSLATED DANISH)
(Undskyld, at jeg slet ikke taler dansk.)
Hej, jeg skal studere på Københavns Universitet fra september 2026, og jeg leder efter steder, foreninger eller klubber for jernbaneentusiaster i København. Jeg kan ikke finde noget i studenterforeningen.
Inden jeg skal studere i København, er jeg (i øjeblikket) studerende i Nottingham, Storbritannien. Selvom universitetet heller ikke har en »jernbaneforening«, og jeg heller ikke er lokal der, kan jeg finde mange lokale ressourcer og historiske jernbaner i nærheden, fordi jeg taler flydende engelsk (selvom det heller ikke er mit modersmål). Men de fleste af mine forsøg på at finde et sted i København, der har med jernbanehobby at gøre, online resulterer i meget få hjemmesider (herunder denne og DJK), der er helt på dansk. Selvom jeg kunne bruge en oversættelsessoftware, kan jeg allerede forestille mig, hvor svært det vil være at deltage i dem personligt i fremtiden.
Jeg søger råd eller »skjulte oplysninger« for at flytte min jernbanehobby til et andet land. Og nogle råd om at lære dansk til brug for jernbanedokumenter eller nogle ressourcer, der er tilgængelige på engelsk.
Tak

English:
(I am sorry for not speaking danish at all.)
Hello, I will be a student of Copenhagen University from September 2026, and I am looking for some places, associations, or clubs for railway enthusiasts in Copenhagen. I can't find one in the student union.
Before studying in Copenhagen I am (currently) a student in Nottingham, United Kingdom. While the university does not have a "railway society" either, nor I am a local there, I can find many local resources and heritage railway nearby, because I can use English fluently (although not native either). However, my most attempts trying to find a Copenhagen-based railway hobby-related place online result in very few websites (including this and DJK) completely in danish. While I could use a translation software, I can already imagine the difficulty to attend them in person in the future.
I am looking for advice or "hidden information" to migrate my railway hobby to another country. And some advice on learning danish for railway document purpose, or some English-available resources.
Thanks