Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Kører S-togslinje E via Flintholm?
Kører S-togslinje E via Flintholm?
Af Niels, Aarhus. 5/04-26, 18:05.
Kære københavnere

Jeg skal i morgen (2. Påskedag) fra Vestamager St. til Birkerød St. Rejseplanen foreslår, at jeg tager M1 fra Vestamager til Flintholm, hvor jeg skifter til linje E mod Hillerød, som jeg så tager til Birkerød.
Er det korrekt?
I følge alle de linjekort, jeg kan finde på nettet, så kører linje E via Kbh. H og kun til Holte.
Har det evt. noget at gøre med at det er helligdag i morgen?

Venlige hilsner fra en forvirret jyde.
Niels H.

Kører S-togslinje E via Flintholm?
Af Niels, Aarhus. 5/04-26, 18:14.
Citat fra: Trainee Dato  5/04-26, 18:09Ja, midlertidigt pga. sporarbejde:

https://www.dsb.dk/trafikinformation/planlagte-aendringer/s-tog/paske-ingen-s-tog-mellem-osterport-og-ryparken-hellerup/

Som endda er forlænget til og med tirsdag den 7. april:

https://www.dsb.dk/trafikinformation/akutte-aendringer/s-tog-aendret-korsel-og-Togbusser-tirsdag-d-7-april/?trainType=s-tog

Hej Trainee
Superfint - så får jeg prøvet en helt ny togtur i morgen.
Tak for hjælpen  😊

Vh. Niels H

Kører S-togslinje E via Flintholm?
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 5/04-26, 19:05.
Citat fra: Niels Dato  5/04-26, 18:14Superfint - så får jeg prøvet en helt ny togtur i morgen.
Men din oprindelige fornemmelse er korrekt: Normal vej på skinner fra CPH til Birkerød er:

  • M1 fra CPH til Nørreport
  • Linie A mod Hillerød fra Nørreport til Birkerød
Hint: Vælg den rigtige udgang fra Metroen på Nørreport for ellers ender du oppe på Frederiksborgvej. Spørg ikke hvorfra jeg ved det :-D

Kører S-togslinje E via Flintholm?
Af Leif Jørgensen, Hedehusene. 5/04-26, 19:45.
Citat fra: Michael Deichmann Dato  5/04-26, 19:05Hint: Vælg den rigtige udgang fra Metroen på Nørreport for ellers ender du oppe på Frederiksborgvej. Spørg ikke hvorfra jeg ved det :-D

Det vil også være lidt af en omvej, eftersom Frederiksborgvej ligger ca. 3,5 km fra Nørreport Station. Men du tænkte jo nok på Frederiksborggade...

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Men ellers er det rigtigt nok, at linje E for tiden kan opleves på Ringbanen. Billedet her er taget på S-banens 92 års fødselsdag 3. april 2026. Højhuset til højre er Nordbro.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Strengt taget kører M1 ikke fra CPH. Det gør M2.

Gå op Sider:[1]
AR AR 1007

Danske privatbaner

Læs historien om:
Kolding Sydbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak