Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Signalprogrammet
Signalprogrammet
Af madseckert. 13/04-26, 23:13.
Jeg kom til at kigge på det nyeste kort over udrulningen af signalprogrammet som en anden bruger delte i en anden tråd:

https://bane.dk/-/media/Bane/Dokumenter/Baneprojekter/Signalprogrammet/Illustrationer/2026/F_bane_Mar26_udendato_01.pdf

På den plan ligner det at man prioriterer forbindelsen fra Sverige til Femernforbindelsen så den er klar til dennes (planlagte) åbning. Og dog, for det ligner at Vigerslev først står til at blive udskiftet i 2033. Betyder det så at alt transittrafik over både Femern og Storebælt vil kræve både ETCS og DK-STM (ATC) helt indtil 2033 eller er der noget jeg overser eller misforstår?

Signalprogrammet
Af Thomas Larsen. 14/04-26, 03:05.
Mon ikke at man ville have ertms fra peberholm, og frem til ny Ringstedbane.

Signalprogrammet
Af Henning Makholm. 14/04-26, 04:46.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 14/04-26, 03:05Mon ikke at man ville have ertms fra peberholm, og frem til ny Ringstedbane.
Tjah, det ville give mening, men er jo ikke hvad udrulningskortet siger.

Signalprogrammet
Af Gæst Thomas123. 14/04-26, 06:34.
Er Femernbæltsforbindelsen og det tyske landanlæg ikke i forvejen forsinket?

Signalprogrammet
Af Binarypasta. 14/04-26, 09:29.
Jo. Med al sandsynlighed meget forsinket, ligesom at selve Femern forbindelsen ser ud til at blive forsinket. Men der er ikke nogen offentlig, udskudt åbningsdato. BaneDanmark har også noteret dette forhold på udrulningskortet, punkt 3: "Femern har meldt forsinkelse ... uklart hvilke konsekvenser ... ". Så for mig er det tydeligt, at de arbejder efter deres oprindelige plan, da de ikke har en formelt udskudt dato. Der er nok ikke den store gavn af at omplanlægge arbejdet, der pågår, når de ikke har en formel dato at omplanlægge efter. Skulle det ende med at BaneDanmark bliver senere færdig end Femern, og navnlig de tyske tilslutninger, står de med balladen.

Signalprogrammet
Af anho. 14/04-26, 12:03.
Da Ivy 1 og 2 var et halvt år forsinket, mente man på Femern-byggeriet at man ville kunne absorbere det inden for tidsplanen, men at det ville blive ret stramt. Siden da er de blevet yderligere halvandet år forsinket, så et slag på tasken vil nok være at Femernbælttunnelen bliver omkring 1½ år forsinket - med forbehold for yderligere uforudsete hændelser, selvfølgelig.

Femernsundtunnelen mellem Femern og det tyske fastland er planlagt til 2032 hvis der ikke opstår yderligere forsinkelser. Og så er der så vidt jeg husker stadig en del af baneopgraderingen Lübeck-Puttgarden som endnu ikke er gået i offentlig høring.

Signalprogrammet
Af madseckert. 14/04-26, 19:18.
Citat fra: Thomas Larsen Dato 14/04-26, 03:05Mon ikke at man ville have ertms fra peberholm, og frem til ny Ringstedbane.
Det var også min tanke, men kommer man ikke via Vigerslev så? Eller er det muligt at komme udenom?

Gå op Sider:[1]

Danske privatbaner

DSB F 63

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak