Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- DB Cargo og Køge
DB Cargo og Køge
Af Peter Weldingh. 14/04-26, 13:40.
Hejsa

Synes jeg har læst et sted, at DB Cargo opgiver at betjene Køge.
Er der noget om den historie.
mvh Peter

DB Cargo og Køge
Af PF. 14/04-26, 15:35.
Jeg har set i opslag på Facebook at DB personale har skrevet det var sidste tur, med billeder af et tomt område i Køge.

DB Cargo og Køge
Af Larsmadsen. 14/04-26, 17:02.
Øv kedeligt.
Det er desværre den forkerte vej. I min verden.
Bliver det over taget af andre?

DB Cargo og Køge
Af Lasse Duusgaard, Aalborg SØ. 14/04-26, 18:35.
Vi er nogle nordjyder, der frygter der sker det samme med Aalborg Øst godstoget.

Rønland er overtaget af Viking Rail.

Så er der Vejlegodset, Vamdrup og ståltoget tilbage. Det tyder på, at de lokale godstog har hårde tider pt.

Med venlig hilsen

Lasse Duusgaard

DB Cargo og Køge
Af mgameing123. 14/04-26, 23:06.
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato 14/04-26, 18:35Vi er nogle nordjyder, der frygter der sker det samme med Aalborg Øst godstoget.

Rønland er overtaget af Viking Rail.

Så er der Vejlegodset, Vamdrup og ståltoget tilbage. Det tyder på, at de lokale godstog har hårde tider pt.

Kan da sagtens være at en anden firma overtager de ruter hvis DB Cargo dropper dem.

Viking Rail kørte jo engang Vejle Havnetoget.

DB Cargo og Køge
Af PF. 16/04-26, 10:36.
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato 14/04-26, 18:35Så er der Vejlegodset, Vamdrup og ståltoget tilbage. Det tyder på, at de lokale godstog har hårde tider pt.

Det er mit indtryk at det nærmere er DB Cargo Scandinavien der har nogle virkelig svære vilkår at arbejde under, opstillet af deres ejer. Det er f.eks. mit indtryk at Viking kører for DB.

DB Cargo og Køge
Af Svend. 16/04-26, 11:15.
Citat fra: PF Dato 16/04-26, 10:36
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato 14/04-26, 18:35Så er der Vejlegodset, Vamdrup og ståltoget tilbage. Det tyder på, at de lokale godstog har hårde tider pt.

Det er mit indtryk at det nærmere er DB Cargo Scandinavien der har nogle virkelig svære vilkår at arbejde under, opstillet af deres ejer. Det er f.eks. mit indtryk at Viking kører for DB.

DB Cargo Tyskland er i gang med en spareøvelse, hvor 14.000 fuldtidsstillinger reduceres med 6.200.
Kan tænkes, at det har en afsmittende effekt i Danmark.

DB Cargo og Køge
Af Svend. 16/04-26, 11:17.
Citat fra: mgameing123 Dato 14/04-26, 23:06
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato 14/04-26, 18:35Vi er nogle nordjyder, der frygter der sker det samme med Aalborg Øst godstoget.

Rønland er overtaget af Viking Rail.

Så er der Vejlegodset, Vamdrup og ståltoget tilbage. Det tyder på, at de lokale godstog har hårde tider pt.

Kan da sagtens være at en anden firma overtager de ruter hvis DB Cargo dropper dem.

Viking Rail kørte jo engang Vejle Havnetoget.

Der skal være en salgsorganisation bag. Transporter dukker ikke altid op af sig selv.

DB Cargo og Køge
Af banemanden. 16/04-26, 17:04.
Citat fra: Larsmadsen Dato 14/04-26, 17:02Øv kedeligt.
Det er desværre den forkerte vej. I min verden.
Bliver det over taget af andre?

Ikke før der er nogen, der godkender et af de ventende ETCS lokomotiver til at køre. Det er noget af en manøvre at køre til Køge om natten i sporspærringer og det er DYRT. Der skal hyres personale ind fra Malus for at lave spærringen og være med i toget. Man skulle tro en tur til Køge og tilbage til Høje Taastrup var relativt nem og kort, men turen tager, udover rangeringen, omkring 4 timer ialt.
Det kræver desuden det er en dieselmaskine, da der ikke er kørestrøm i området for godstogene i Køge.

Uanset hvad regler og procedurer DB Cargo følger, er der pt ingen andre der kan levere noget hurtigere dertil. Og i dagtimerne er det HELT udelukket, da strækningen alene mellem Ølby og Køge er så befærdet at DSB knapt selv kan klemme flere tog ind mellem deres og Lokaltogs.

De diesellokomotiver, altså Tørfisken og Pia, der kan køre i ETCS er kun godkendt til de jyske strækninger.

DB Cargo har en MZ'er der er ombygget og har afventet godkendelse længe. Da jeg arbejdede der for 3,5 år siden havde de ventet et år og der var tilladelsen "lige om hjørnet". Det er stadig ikke godkendt.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak