Citat fra: Larsmadsen Dato 20/04-26, 09:01Citat fra: Jens Hansen Dato 19/04-26, 19:36Lad os få fakta på banen og ikke "jeg tror " eller andet udokumenteret.
JH
Ja, kunne være interessant at se stat på rettigheder på ting som relaterer sig til signal,sikkerheds systemet.
Jylland er nok sjoveste at se. Da der er de længst, og sammenhæng system. I gamle dag så jeg talene generelt i " ud og se"
Det er i et TRU svar for en del år siden påtalt, at BDKs opgørelser over "Signalfejl" ikke er sammenlignelige, da "Signalfejl" i de "konventionelle" anlæg ("pudsigt" nok) også inkluderede fejl på andre anlæg, der havde betydning for signalgivningen, og som efter Signalprogrammet er adskilt fra opgørelserne. Eksempelvis sporskiftefejl, overkørselsfejl m.fl. Så selv om der ingen tvivl er om at ERTMS og CBTC har øget punktligheden, så vil en simpel sammenligning vise en noget større effekt, end der reelt er tale om.
/Lasse
P.S: Man kan naturligvis kun gisne om årsagerne til dette. Formentlig er det helt efter bogen, men der har på et tidspunkt for en 7-10 år siden været en debat om, at 80% af Signalprogrammets gevinster reelt var opnået på grund af overgangen fra sporisolationer til akseltællere, hvilket dårligt nok har kostet 10% af anlægssummen. Men det er altså nogle år siden, dén debat var fremme.