Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Tømme løfter igen igen igen!
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Larsmadsen Dato 20/04-26, 09:01
Citat fra: Jens Hansen Dato 19/04-26, 19:36Lad os få fakta på banen og ikke "jeg tror " eller andet udokumenteret.

JH
Ja, kunne være interessant at se stat på rettigheder på ting som relaterer sig til signal,sikkerheds systemet.
Jylland er nok sjoveste at se. Da der er de længst, og sammenhæng system. I gamle dag så jeg talene generelt i " ud og se"
Det er i et TRU svar for en del år siden påtalt, at BDKs opgørelser over "Signalfejl" ikke er sammenlignelige, da "Signalfejl" i de "konventionelle" anlæg ("pudsigt" nok) også inkluderede fejl på andre anlæg, der havde betydning for signalgivningen, og som efter Signalprogrammet er adskilt fra opgørelserne. Eksempelvis sporskiftefejl, overkørselsfejl m.fl. Så selv om der ingen tvivl er om at ERTMS og CBTC har øget punktligheden, så vil en simpel sammenligning vise en noget større effekt, end der reelt er tale om.

/Lasse

P.S: Man kan naturligvis kun gisne om årsagerne til dette. Formentlig er det helt efter bogen, men der har på et tidspunkt for en 7-10 år siden været en debat om, at 80% af Signalprogrammets gevinster reelt var opnået på grund af overgangen fra sporisolationer til akseltællere, hvilket dårligt nok har kostet 10% af anlægssummen. Men det er altså nogle år siden, dén debat var fremme.

Tømme løfter igen igen igen!
Af Henrik Hansen. 21/04-26, 08:53.
Seneste redigering: 21/04-26, 08:57 af Henrik Hansen
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato 21/04-26, 08:08Det er i et TRU svar for en del år siden påtalt, at BDKs opgørelser over "Signalfejl" ikke er sammenlignelige, da "Signalfejl" i de "konventionelle" anlæg ("pudsigt" nok) også inkluderede fejl på andre anlæg, der havde betydning for signalgivningen, og som efter Signalprogrammet er adskilt fra opgørelserne. Eksempelvis sporskiftefejl, overkørselsfejl m.fl. Så selv om der ingen tvivl er om at ERTMS og CBTC har øget punktligheden, så vil en simpel sammenligning vise en noget større effekt, end der reelt er tale om.

Ret mange fejl på ERTMS, skulle skyldes at materiellet ikke kan få kontakt med Radio Block Centeret (RBC) og derfor ikke får lov til at fortsætte kørslen, før end at kontakten er etableret.

Disse fejl registeres ofte/altid som materielfejl og dermed bliver de operatørens 'ansvar', selv om fejlen ligger i sikringsanlægget. Det skævvrider desværre statistikken, hvis det er tilfældet.

Tak for alle svar om signal stat.
Så må vi /jeg holde mig til de rettidige tal der kommer. Giver ok ikke andet en ide om det.

Glæder mig nu alligevel over hvor la gt de er i Jylland. Tænker det på alle niveauer må give rutine i det.

Gå op Sider: 1 [2]

OHJHTJ YM 53

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak