Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Efterlysning: Det gamle laminerede sikkerhedskort fra IC3/IR4?
Hej

Jeg kom for nylig til at tænke på de gamle laminerede sikkerhedskort IC3 og IR4. Altså dem, der illustrerede nødprocedurerne med nødudgange i Storebælt, placering af nødhammer, flugtveje osv.
Jeg har forsøgt at lede nettet tyndt for at finde et billede eller en indscanning af et, men de lader til at være helt forsvundet fra nettet. Jeg kan kun finde den opdaterede udgave fra ic4.
Er der mon en samler, tidligere ansat eller arkiv-haj herinde, der har et eksemplar liggende og vil dele et billede af det? Det kunne være vildt sjovt at gense det lille stykke nostalgi!

Hilsen Jakob

Sikkerhedskortene fra IC3 og IR4 kan jeg desværre ikke klare. Men jeg har de tilsvarende kort fra regionaltog og chartertog. De er begge to illustreret af Erling Nederland.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Tak for sikkerhedskortene fra regional- og chartertog Leif. Sidstnævnte habde jeg ikke set før.
Jeg tror at jeg har et gammelt fra ER/IR4 liggende et sted. Vil prøve at finde det...


Jeg har det her ikke så gamle sikkerhedskort, jeg kan ikke lige finde nogen dato på den, men jeg tror, den er fra 00'erne. Jeg har  også det her gamle InterCity-velkomstkort fra 1995. Jeg har i øvrigt nogle stykker af dem, hvis nogen kunne tænke sig en.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.     


Gå op Sider:[1]
DSB D 875

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak