Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- København kommer til at lave vejafgift og samtidig nedlæg busforbindelser.
Ahh så har vores dejlig regering valgt at give færre penge til Region Østdanmark og derfor skal de nu spare 100 millioner på busforbindelser (og måske lokaltogafgange): https://www.tv2east.dk/region-sjaelland/region-forbereder-sig-pa-at-spare-100-millioner-pa-busser-54b69

Mens samtidig Christiansborg vil også gerne indsætte vejafgifter: https://www.dr.dk/nyheder/indland/vejafgifter-kan-nedbringe-traengslen-fastslaar-ny-rapport

Hvad er det her for en joke?

Citat fra: mgameing123 Dato 21/04-26, 08:32Ahh så har vores dejlig regering valgt at give færre penge til Region Østdanmark og derfor skal de nu spare 100 millioner på busforbindelser (og måske lokaltogafgange): https://www.tv2east.dk/region-sjaelland/region-forbereder-sig-pa-at-spare-100-millioner-pa-busser-54b69

Mens samtidig Christiansborg vil også gerne indsætte vejafgifter: https://www.dr.dk/nyheder/indland/vejafgifter-kan-nedbringe-traengslen-fastslaar-ny-rapport

Hvad er det her for en joke?
Joken er vist mest, at du har glemt at læse artiklerne inden du skrev om dem...

Vent lige lidt. Du er lidt hurtig på aftrækkeren.
1) der er kun lagt op til besparelser på busdriften, da der venter store investeringer i lokaltogene som ikke kan spares væk.
2) økonomien er faktisk usikker, da der vist skal forhandles om regionernes økonomi til senere i år. Derfor er det ikke sikkert endnu om der skal spares. Det vil være en voldsom besparelse, så mon ikke politikerne på borgen bliver opmærksomme på dette. Det er til gengæld ærgerligt at vores lokale politikere ALTID først bliver opmærksomme på dette i sidste øjeblik.

Citat fra: Thomas123 Dato 21/04-26, 12:19[...]Det er til gengæld ærgerligt at vores lokale politikere ALTID først bliver opmærksomme på dette i sidste øjeblik.
Det er nok med vilje. Så er beslutningen taget, så lokalpolitikerne kan udvise modstand, uden at modstanden har en reel effekt.
Så får man jo gennemført beslutningen, men lokalpolitikerne taber ikke ansigt.

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

Citat fra: 1993matias Dato 21/04-26, 13:09
Citat fra: Thomas123 Dato 21/04-26, 12:19[...]Det er til gengæld ærgerligt at vores lokale politikere ALTID først bliver opmærksomme på dette i sidste øjeblik.
Det er nok med vilje. Så er beslutningen taget, så lokalpolitikerne kan udvise modstand, uden at modstanden har en reel effekt.
Så får man jo gennemført beslutningen, men lokalpolitikerne taber ikke ansigt.
Det er sindsygt hvor meget politikerne hader den kollektiv trafik.

Du forstår vist ikke det politiske spil!

JH

https://www.kollektivtrafik.dk/udvalg-i-region-hovedstaden-afviser-en-praemis-om-faerre-busser/3969

Det er noget af en lettelse men stadig det er godt nok grotesk at politiker vil gerne pres os alle i biler.

100  mio i øst Danmark,  hvor meget mon på lands plan?

Citat fra: Larsmadsen Dato 27/04-26, 13:01100  mio i øst Danmark,  hvor meget mon på lands plan?
Det er et problem, som er kommet i forbindelse med at man sammenlægger Region Sjælland og Hovedstaden. Det er de modeller, som bruges til bloktilskud til området, som giver det og ikke en politisk beslutning. Så det er den forbindelse ikke noget, som er relevant for resten af landet.

Gå op Sider:[1]

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak