Citat fra: banemanden Dato 23/04-26, 08:31.....
Stakkels passagerer, stakkels lokoførere og stakkels trafikledere deroppe.
Ja, det er enhver jernbanemands mareridt.
Region Hovedstaden har oplyst, at fire personer meldes i kritisk tilstand efter togulykken. I alt har regionen konstateret 17 patienter.
Heldigvis er det
yderst sjældent, at frontalsammenstød sker på de enkeltsporede privatbaner; selv erindrer jeg den uhyggelige ulykke ved Firhøj 1. maj 1997 som den seneste.
Jf. de fotos, der hidtil er offentliggjort, er det LINT-togene 115-215 og 116-216, der er impliceret.