Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Gæt et “DSB-sted”
Gæt et “DSB-sted”
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 4/05-26, 14:50.
Her har der, lidt friskt sagt, engang kørt "DSB-tog".

Tidligere privatbanedirektører må ikke gætte med. Friske kommentarer er dog velkomne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Gæt et “DSB-sted”
Af nielsm. 4/05-26, 15:08.
Det er tydeligvis i Sverige et sted. Jeg har aldrig rejst meget rundt i Skåne, men jeg ville gætte på vi sikkert er i nærheden af Lund, måske på banen mellem Malmø og Lund.

Citat fra: nielsm Dato  4/05-26, 15:08måske på banen mellem Malmø og Lund.
Nej, den er firsporet hele vejen (bortset fra de sidste få hundrede meter før Lund, og dér er der ingen station).

Gæt et “DSB-sted”
Af Mads. 4/05-26, 16:16.
Er det på Ystadbanan?
Der kørte InterCity tog til Bornholm.

Gæt et “DSB-sted”
Af Dan V. P. Christiansen, Århus. 4/05-26, 16:39.
Citat fra: Mads Dato  4/05-26, 16:16Er det på Ystadbanan?
Der kørte InterCity tog til Bornholm.

De tog var vist reelle DSB-tog. Formuleringen kunne antyde et andet selskab som var delvist ejet af dem 🙂

Gæt et “DSB-sted”
Af Henning Makholm. 4/05-26, 16:45.
Seneste redigering: 4/05-26, 16:50 af Henning Makholm
Det ser temmelig smalsporet ud, så min første indskydelse er at vi skal til Roslagsbanan. Google Street View viser perronlygter og køreledningsmaster som meget ligner dem der er på billedet ved Enebyberg (og detaljer fra billederne på https://sv.wikipedia.org/wiki/Enebybergs_station stemmer endnu bedre end Street Viev).

DSB var hovedaktionær i Roslagståg AB som mellem 2003 og 2013 kørte togene i udbud fra SL.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  4/05-26, 14:50Her har der, lidt friskt sagt, engang kørt "DSB-tog".

Tidligere privatbanedirektører må ikke gætte med. Friske kommentarer er dog velkomne.

Ok, kære Thomas. Så læner jeg mig tilbage med en kop kaffe og venter på, at der måske kommer et Stadler-tog forbi ;D .

Bedste hilsener
Niels

Gæt et “DSB-sted”
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 5/05-26, 21:50.
Citat fra: Henning Makholm Dato  4/05-26, 16:45Det ser temmelig smalsporet ud, så min første indskydelse er at vi skal til Roslagsbanan. Google Street View viser perronlygter og køreledningsmaster som meget ligner dem der er på billedet ved Enebyberg (og detaljer fra billederne på https://sv.wikipedia.org/wiki/Enebybergs_station stemmer endnu bedre end Street Viev).

DSB var hovedaktionær i Roslagståg AB som mellem 2003 og 2013 kørte togene i udbud fra SL.

Vi er ganske rigtigt i Enebyberg. Tråden fortsætter her.

Tak til alle, der deltog i gætterierne.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak