Citat fra: Niels Munch Dato 5/05-26, 10:40Citat fra: Ove Nygaard Dato 5/05-26, 09:14..... for de vise "mødre/fædre", der nu "styrer dem", jamrer sig stadigvæk højlydt.
Kære Ove,
Nu har regionerne, modsat de amter, de "afløste" i 2007, ingen selvstændig kompetence til at udskrive skatter, ligesom primærkommunerne - siden ændringen af lovgivningen om privatbanerne i 2000 - ingen lovfæstet betalingsforpligtelse længere har til disse.
Det er nok medvirkende til at accentuere jammeren.
Bedste 5. maj hilsener
Niels
Kære Niels,
Nej, jeg "var jo med i ændringen" som "genbrugsdirektør", som du måske svagt husker, og fsv angår regionernes udelukkelse fra skatteudskrivning siger jeg: Gud ske lov, for så slap vi da for en ny instans til at flå os (!), og fsv kommunernes fritagelse for betalingsforpligtelsen, kan jeg sige, at min "korte erfaring" var "mine to kommuners opfattelse af samarbejdet om betalingsforpligtelsen" som var vidt forskellig, og nu hvor fortiden har indhentet mig - og dermed risikoen for tæsk - kan jeg i dette snævre forum godt røbe, at ordet "chikane og bedrevidenhed" dukker op i erindringen - måske skulle den nye og "unge" (62 årige) direktør lige afprøves, nå, jeg er her da endnu, men nok ikke så meget længere, "og så er den ikke længere"!
God befrielsesdag, kære ven!
Ove af Erritsø
(Ove Nygaard)