Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- "Ny togforbindelse binder Oslo, København og Berlin sammen"
Gå ned Sider: 1 2 [3]

Så er det vel ikke værre end som så. Når nogle folk allerede har set IC5 køre på fri bane i Sønderjylland, så må de jo være nærmest færdige.

Tunneltest kan vel både være en forståelig begrundelse for længere testperiode og/eller et seriøst spørgsmål om togsættene lever op til nogle givne tekniske specifikationer.

Og så er der jo lige en forhistorie - for en 20-25 år siden - man nok ikke har lyst til at gentage, hvor DSBs ledelse medsamt politikere ikke i tide fik sendt noget bras tilbage til leverandøren.

Plus at alt Coradia er forsinket rundt omkring, så der mangler nok nogle fagfolk.


Citat fra: PF Dato 10/05-26, 15:08Ville det være totalt urealistisk at man udsatte ERTMS udrulningen på de sidste "IC4" strækninger, til man har IC5 nok til at dække alle løb tilfredsstillende?

Det er min opfattelse at udrulningen af ETCS har givet DSB særdeles stor snor i forhold til IC4. Jeg tænker ikke det er helt tilfældigt at der ikke er ETCS mellem Roskilde og Holbæk endnu. Når der skal udrulles ETCS næste gang i Vest så bliver det med al tænkelig sandsynlighed Padborg/Sønderborg-(Taulov) i stedet for helt til Fredericia/Snoghøj (Lillebælt) for at friholde Middelfart-Snoghøj-Fredericia, så DSB kan køre med litra MG til og fra Fredericia på TIB-strækning 1.

De ekstra 8 Talgo stammer man fik bestilt i 2023 kommer forhåbentlig til at give lidt luft og der er også rygter om at man vil leje nogle ekstra Vectron lokomotiver midlertidigt da ComfortJet og de endnu ikke fungerende Talgo styrevogne giver mangel på EB'er i 2027.

Citat fra: MF5050 Dato 10/05-26, 15:24
Citat fra: PF Dato 10/05-26, 15:08Ville det være totalt urealistisk at man udsatte ERTMS udrulningen på de sidste "IC4" strækninger, til man har IC5 nok til at dække alle løb tilfredsstillende?

Det er min opfattelse at udrulningen af ETCS har givet DSB særdeles stor snor i forhold til IC4. Jeg tænker ikke det er helt tilfældigt at der ikke er ETCS mellem Roskilde og Holbæk endnu. Når der skal udrulles ETCS næste gang i Vest så bliver det med al tænkelig sandsynlighed Padborg/Sønderborg-(Taulov) i stedet for helt til Fredericia/Snoghøj (Lillebælt) for at friholde Middelfart-Snoghøj-Fredericia, så DSB kan køre med litra MG til og fra Fredericia på TIB-strækning 1.

I K27 sker der en del ændringer i betjeningen af Sønderjylland og IC-knækket flyttes fra Fredericia til Odense. Tanken er vist at der så skal køre MG København-Odense-København og ER Odense-Aalborg-Odense.

Anders

Om nuværende DSB - et gammelt ordsprog siger at "man kan ikke både blæse og have mel i munden".

JH

Citat fra: PF Dato 10/05-26, 15:08Man kan måske at man i hvert fald har et korthus der er meget let påvirkeligt med manglende ERTMS udrustning i IC4.

Ville det være totalt urealistisk at man udsatte ERTMS udrulningen på de sidste "IC4" strækninger, til man har IC5 nok til at dække alle løb tilfredsstillende?

Det vil blive dyrt. Mon de folkevalgte er villige til at skyde penge ind i det?

Citat fra: Larsmadsen Dato 10/05-26, 08:28Kunne jo være godt om nordisk tog kunne komme ind nord fra. Så København blev en gennemkørsel station.

Men det glæder mig at det ser ud til i overskueligt fremtid, med flere internationale tog.

Min uvidenhed gjorde at jeg ikke viste der var så stort behov, at sveske, Norske, tyske, tjekkiske tog selvskabt, vil befarte København. Så spændende fremtid. Hvis der bare ikke går politik i det.

PS. Håber at Talgo snart måtte finde en stabil drift. Ellers ka  de vel bruges på København/Struer. Der er jo værksted på vejen,Århus. Det var bare kærligt drilleri


Mellem København og Struer kommer men ikke over Århus ,  ellers skal de have kørerledning mellem Langå og Struer over Viborg også

Citat fra: andersj Dato 10/05-26, 15:35De ekstra 8 Talgo stammer man fik bestilt i 2023 kommer forhåbentlig til at give lidt luft og der er også rygter om at man vil leje nogle ekstra Vectron lokomotiver midlertidigt da ComfortJet og de endnu ikke fungerende Talgo styrevogne giver mangel på EB'er i 2027.

Citat fra: MF5050 Dato 10/05-26, 15:24
Citat fra: PF Dato 10/05-26, 15:08Ville det være totalt urealistisk at man udsatte ERTMS udrulningen på de sidste "IC4" strækninger, til man har IC5 nok til at dække alle løb tilfredsstillende?

Det er min opfattelse at udrulningen af ETCS har givet DSB særdeles stor snor i forhold til IC4. Jeg tænker ikke det er helt tilfældigt at der ikke er ETCS mellem Roskilde og Holbæk endnu. Når der skal udrulles ETCS næste gang i Vest så bliver det med al tænkelig sandsynlighed Padborg/Sønderborg-(Taulov) i stedet for helt til Fredericia/Snoghøj (Lillebælt) for at friholde Middelfart-Snoghøj-Fredericia, så DSB kan køre med litra MG til og fra Fredericia på TIB-strækning 1.

I K27 sker der en del ændringer i betjeningen af Sønderjylland og IC-knækket flyttes fra Fredericia til Odense. Tanken er vist at der så skal køre MG København-Odense-København og ER Odense-Aalborg-Odense.
Får vi RE Ar - Esbjerg igen?

Gå op Sider: 1 2 [3]

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 220 kr.

Læs mere

Lokomotivfabrikker

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak