Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Nye spor og perroner på Kvissel Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kvissel Station (Banedanmark).

Frem til november arbejder Banedanmark på en omfattende fornyelse af Kvissel Station, der får nye spor, højere perroner samt nyt overgangsanlæg. Arbejdet betyder, at der indsættes togbusser mellem Frederikshavn og Sindal i godt tre uger i sommerferien, nemlig i perioden 17. juli - 10. august.

Kilde: Banedanmarks uddybende pressemeddelelse af d.d. https://www.bane.dk/Presse/Pressemeddelelser/Nye-spor-og-perroner-paa-Kvissel-Station .

M.v.h.
Niels

Ved godt det er nødvendigt. Men det er kedeligt med de stationer når perronen hæves. Ikke kønt, men nødvendigt. At der skal være 80 cm mere perron forstå jeg ikke.
PS. Måske Padborg skulle have skiftet deres perroner først, hævet.

Citat fra: Larsmadsen Dato  7/07-26, 09:14Ved godt det er nødvendigt. Men det er kedeligt med de stationer når perronen hæves. Ikke kønt, men nødvendigt. At der skal være 80 cm mere perron forstå jeg ikke.

Det er sporet der flyttes 80 cm .......

Nye spor og perroner på Kvissel Station
Af Ove Nygaard, Fredericia. 7/07-26, 12:06.
Citat fra: Niels Munch Dato  7/07-26, 08:50Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kvissel Station (Banedanmark).

Frem til november arbejder Banedanmark på en omfattende fornyelse af Kvissel Station, der får nye spor, højere perroner samt nyt overgangsanlæg. Arbejdet betyder, at der indsættes togbusser mellem Frederikshavn og Sindal i godt tre uger i sommerferien, nemlig i perioden 17. juli - 10. august.

Kilde: Banedanmarks uddybende pressemeddelelse af d.d. https://www.bane.dk/Presse/Pressemeddelelser/Nye-spor-og-perroner-paa-Kvissel-Station Kære Niels
Det bliver en flot station. Jeg var jo nabo til den som trafikelev i Frederikshavn den 1.5.1952 - 31.8.1953. Og der var mange krydsninger i Kvissel, så vi trafikelever fik lov at øve os på krydsningsforlægninger - samt så meget andet! Det var den  ultrakorte historie fra min tid der. Resten er i arkiv.
Bedste hilsener
Ove af Erritsø m.v.

M.v.h.
Niels

Jeg tænker at perronen skal være bredere for at give plads til en rampe til og fra perronovergangen. Det er ikke meget værd hvis man laver perronen niveaufri, men der så stadig vil være trappetrin for at komme over spor 1.

Der er lidt forvirring i selve pressemeddelelsen, som både nævner spærring Sindal-Frederikshavn og togbus Tolne-Frederikshavn. Det korrekte er at togene vil vende i Tolne og togbusserne vil køre Tolne-Kvissel-Frederikshavn.

Anders

Citat fra: Svend Dato  7/07-26, 10:07
Citat fra: Larsmadsen Dato  7/07-26, 09:14Ved godt det er nødvendigt. Men det er kedeligt med de stationer når perronen hæves. Ikke kønt, men nødvendigt. At der skal være 80 cm mere perron forstå jeg ikke.

Fordi perronen skal være bredere?

Citat fra: Larsmadsen Dato  7/07-26, 12:50

Sikkert.

Citat fra: Larsmadsen Dato  7/07-26, 12:50

Hvis perronhøjden øges fra f.eks. 35 cm til 55 cm, skal afstand fra nærmeste skinnes kørekant til perronforkant ved ret spor øges med 10 cm, d.v.s. en ø-perron bliver 20 cm smallere, hvis ikke f.eks. spor 2 "trækkes". Desuden skal der på ø-perronen i Kvissel, som er rigeligt smal i forvejen, etableres rækværk ud mod spor 1.

Ref: Banenorm BN1-49-1 "Indbyrdes placering af spor og perron".

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak