Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Overkørsel 300 mellem Hinnerup og Hadsten har sunget sidste vers (+3 fotos)
Lørdag eftermiddag blev brugt til et besøg ved overkørsel 300 mellem Hinnerup og Hadsten.
Overkørslen er nu lukket og uordenssignalet er tildækket og ugyldiggjort med hvidt kryds.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Overkørsel 300 set oppe fra den nye vejoverføring. 2. juli 2022 (TDR)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Overkørsel 300 set oppe fra den nye vejoverføring. 2. juli 2022 (TDR)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Overkørsel 300 set fra (ca.) hvor Hårvad tidligere gik. 2. juli 2022 (TDR) 

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Det er da vist et par dage siden, den overkørsel var i brug?

Mvh.
Lars

Citat fra: Lars Dato  2/07-22, 22:05Det er da vist et par dage siden, den overkørsel var i brug?

Jeg var sidst forbi i januar i år, der fik jeg at vide, at den ville blive nedlagt pr. marts i år.
Men om det holdt stik, ved jeg ikke.

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Den var stadig i brug i begyndelsen af april.

Citat fra: Mester Dato  5/07-22, 09:19Den var stadig i brug i begyndelsen af april.

Ved et "nærkikke" i TIB strækning 24 kan det udledes - jeg må erkende, at jeg ikke er helt "uddannet" mere i slige ting - at der ikke længere er overkørsler mellem Aarhus og Langå, hvilket vil sige, at overkørsel nr. 300 må være ophørt med at eksistere nu. Dermed er sidste overkørsel (300-numrene bl. a. lige før Lerbjerg) mellem Aarhus og Langå borte, og nu resterer tilsyneladende alene nedlæggelsen af overkørsel nr. 333 i Stevnstrup, og overkørsel nr. 360 Bjerregrav. Mellem Hobro og Aalborg ser alle overkørsler ud til at være fjernet. Men jeg gætter på, at der er nogle, der har endnu bedre styr på det!

Hej

Der findes stadig 333, 335 og 360 mellem Ar-Ab

Mvh Morten

Citat fra: MMP Dato  9/07-22, 10:23Hej

Der findes stadig 333, 335 og 360 mellem Ar-Ab

Mvh Morten
Tak for det, Morten. Jeg gætter så på, at de "synger på sidste vers", og at de bliver "fulgt på vej ud" af min gode ven, Thomas af Godsbanen Aalborg, som sikkert leverer løbende fotos fra åstederne. :)

Citat fra: Ove Nygaard Dato  9/07-22, 11:42....Thomas af Godsbanen Aalborg, som sikkert leverer løbende fotos fra åstederne. :)
Det er vel OK at han står stille mens han tager billederne?
Duk og væk.....

Citat fra: Michael Deichmann Dato  9/07-22, 12:31
Citat fra: Ove Nygaard Dato  9/07-22, 11:42....Thomas af Godsbanen Aalborg, som sikkert leverer løbende fotos fra åstederne. :)
Det er vel OK at han står stille mens han tager billederne?
Duk og væk.....

Kære Michael Deichmann,
Nej, Thomas kan let tage fotos, medens han er i bevægelse, for han er/var ikke en typisk jernbanemand, men ustandseligt "i bevægelse". Om "jernbanemanden" sagde min for længst afdøde storebror, da han som befalingsmand ved Telegraftropperne skulle uddanne nogle håbefulde rekrutter i "måludpegning" på skydebanen: "Vi tager et fast punkt i terrænet, f. eks. en jernbanemand, og 3 fingersbredder til højre befinder sig målet!" Af hensyn til evt. hæderkronede jernbanemænd, der måtte føle sig stødt, siger jeg som dig: "Duk & Væk"!

Overkørsel 300 mellem Hinnerup og Hadsten har sunget sidste vers (+3 fotos)
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 10/07-22, 14:21.
Seneste redigering: 10/07-22, 14:25 af Per Holm
Citat fra: Ove Nygaard Dato 10/07-22, 13:42... i "måludpegning" på skydebanen: "Vi tager et fast punkt i terrænet, f. eks. en jernbanemand, og 3 fingersbredder til højre befinder sig målet!"

Og det sagde han efter lillebror var begyndt ved banen?  ;-)

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Billede taget 13.6.2022. Sporombyggeren holder under den nye bro. De gamle duo-blok sveller skal læses af i nærheden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Så er overkørslen helt forsvundet. Sidste 2 Billeder taget 22.7.2022.

Hej Theo

Tak for at følge ovk. 300 til dørs.


Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

På Sporet af 2017

På Sporet af 2017. Pris 230 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak