Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Lidt blandet fra Kibæk
Lidt blandet fra Kibæk
Af T. Rithmester, Struer. 15/07-22, 21:24.
På vejen hjem fra besøget i Sdr. Felding gjorde jeg holdt i Kibæk.
Her blev det til lidt blandet billeder, bla. dukkede Arriva AR 1022 som RA 75351 op.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kibæk "station" set fra gadeside i retning mod Skjern. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Indkørslen til Kibæk station set fra overkørsel 196 i retning mod Skjern. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Arriva AR 1022 som RA 75351 ankommer i spor 1 på Kibæk station. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Udvendigt betjeningsskab i Kibæk. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Diverse relæhytter i Kibæk. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Skab med ukendt funktion. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
"Dværg" ved spor 2 i Kibæk. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Udkørsel med U-signaler set i retning mod Herning. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
U-signaler på Kibæk station. 15. juli 2022 (tdr)


Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Lidt blandet fra Kibæk
Af Ove Nygaard, Fredericia. 16/07-22, 12:18.
Citat fra: T. Rithmester Dato 15/07-22, 21:24På vejen hjem fra besøget i Sdr. Felding gjorde jeg holdt i Kibæk.
Her blev det til lidt blandet billeder, bla. dukkede Arriva AR 1022 som RA 75351 op.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kibæk "station" set fra gadeside i retning mod Skjern. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Indkørslen til Kibæk station set fra overkørsel 196 i retning mod Skjern. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Arriva AR 1022 som RA 75351 ankommer i spor 1 på Kibæk station. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Udvendigt betjeningsskab i Kibæk. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Diverse relæhytter i Kibæk. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Skab med ukendt funktion. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
"Dværg" ved spor 2 i Kibæk. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Udkørsel med U-signaler set i retning mod Herning. 15. juli 2022 (tdr)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
U-signaler på Kibæk station. 15. juli 2022 (tdr)



Kære Thomas.
Tak for dine dejlige billeder (som sædvanligt af høj kvalitet). Ja, jeg behøver vel ikke at fortælle, at jeg (også) har gjort tjeneste i Kibæk. Det var i juni måned 1958, hvor banegården summede af liv, bl. a. var der en travl postekspedition, og toggangen skulle jo også passes. Og bomanlægget var den gang naturligvis manuelt betjent af stationsbestyreren/stationspasseren, idet stationen gik over til betjent holdested, når dagens krydsninger var overstået. "Stationsbestyreren" ("fungerende") fortsatte som "stationspasser", og skulle lige huske at tage "det røde bånd af", inden stationen blev "nedgraderet"! "Keine Hexerei, nur Behändigkeit", og datidens banemand kunne jo "lidt af hvert" og lidt til!

Bedste hilsener og god weekend
Ove af Erritsø
den gang afløser fra Herning :) 

Lidt blandet fra Kibæk
Af T. Rithmester, Struer. 16/07-22, 12:36.
Citat fra: Ove Nygaard Dato 16/07-22, 12:18Kære Thomas.
Tak for dine dejlige billeder (som sædvanligt af høj kvalitet). Ja, jeg behøver vel ikke at fortælle, at jeg (også) har gjort tjeneste i Kibæk. Det var i juni måned 1958, hvor banegården summede af liv, bl. a. var der en travl postekspedition, og toggangen skulle jo også passes. Og bomanlægget var den gang naturligvis manuelt betjent af stationsbestyreren/stationspasseren, idet stationen gik over til betjent holdested, når dagens krydsninger var overstået. "Stationsbestyreren" ("fungerende") fortsatte som "stationspasser", og skulle lige huske at tage "det røde bånd af", inden stationen blev "nedgraderet"! "Keine Hexerei, nur Behändigkeit", og datidens banemand kunne jo "lidt af hvert" og lidt til!

Bedste hilsener og god weekend
Ove af Erritsø
den gang afløser fra Herning :) 

Kære Ove

Tak for rosen :)
Det kommer jo ikke bag på mig, at du også slået dine folder i Kibæk ;D
Det er jo aldrig nogen skade til, at kunne lidt mere end det forventede  8)  ;D

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak