Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Køreledningsarbejde på Vestfyn
DSB Skriver her til aften:

'Arbejdet på køreledningen ved Ejby på Vestfyn fortsætter nu til søndag middag kl. 12. Der kører derfor færre tog over Fyn indtil da.'

Hvor meget køreledning blev revet ned i onsdag ved Ejby ? - det lader til at være en stor omgang at udbedre igen.

Citat fra: Henrik Hansen Dato 22/07-22, 22:17DSB Skriver her til aften:

'Arbejdet på køreledningen ved Ejby på Vestfyn fortsætter nu til søndag middag kl. 12. Der kører derfor færre tog over Fyn indtil da.'

Hvor meget køreledning blev revet ned i onsdag ved Ejby ? - det lader til at være en stor omgang at udbedre igen.

Radioen i dag fredag oplyste 650 meter.

Mvh. Jens

Citat fra: Jens, Fredericia Dato 22/07-22, 23:41
Citat fra: Henrik Hansen Dato 22/07-22, 22:17DSB Skriver her til aften:

'Arbejdet på køreledningen ved Ejby på Vestfyn fortsætter nu til søndag middag kl. 12. Der kører derfor færre tog over Fyn indtil da.'

Hvor meget køreledning blev revet ned i onsdag ved Ejby ? - det lader til at være en stor omgang at udbedre igen.

Radioen i dag fredag oplyste 650 meter.

Mvh. Jens

Ja.
https://www.dr.dk/nyheder/seneste/over-en-halv-kilometer-nedrevet-koereledning-er-skyld-i-stribevis-af-togaflysninger

Sidste Update hele mandagen.

Har aldrig oplevet det tog så lang tid.. virker som mgl på dele og mandskab

Citat fra: Gladedk Dato 24/07-22, 19:07Har aldrig oplevet det tog så lang tid.. virker som mgl på dele og mandskab

Jeg ved ikke med dig, men temmelig mange af mine kollegaer og venner holder sommerferie....måske er BDK ramt af det samme?
Og det tager nok også sin tid med 650 meter.....

Uanset hvor meget BDKs medarbejdere holder ferie, så viser BDKs udmeldinger via DSB om hvornår der er fuld fart på skinnerne igen, ikke at holde vand. Nu er det først tirsdag morgen at der er styr på situationen. At der er ferie ramte medarbejdere er til at forstå. Men at man ikke kan beregne vor lang tid dette reparationsarbejde tager er ikke ok.

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/fr-od-eb-fa/

Odense - Fredericia
København - Odense - Esbjerg
25. jul - 26. jul

Arbejdet på køreledningen ved Ejby på Vestfyn fortsætter hele mandag den 25. juli.

Vi forventer, at vi igen kan køre normalt på Vestfyn i morgen tirsdag den 26. juli.

Regionaltogene mellem Odense og Fredericia er mandag aflyst i begge retninger.



Køreledningsarbejde på Vestfyn
Af pjl. 25/07-22, 15:38.
Citat fra: xal olesen Dato 25/07-22, 14:26Uanset hvor meget BDKs medarbejdere holder ferie, så viser BDKs udmeldinger via DSB om hvornår der er fuld fart på skinnerne igen, ikke at holde vand. Nu er det først tirsdag morgen at der er styr på situationen. At der er ferie ramte medarbejdere er til at forstå. Men at man ikke kan beregne vor lang tid dette reparationsarbejde tager er ikke ok.

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/fr-od-eb-fa/

Enhver burde vide at Banedanmarks udmeldinger skal ganges med pi.

Sporarbejdet mellem Høje Taastrup og København blev heller ikke færdig til tiden.

Nej det blev det ikke.

Er der i den forbindelse nogen der kan svare på hvorfor det tager så lang tid at komme fra Hedehusene st. til Høje Taastrup st.?
Det tager mindst fem minutter og betyder at mangt et s-tog ikke er blevet nået da det er umuligt for togene selv at holde den nuværende køreplan.
Altid stopper toget helt op inden der kan krydses over i spor 3 i stedet for at fortsætte med nogenlunde hastighed hele vejen indtil stationen. Og det er selvom jeg ved med sikkerhed at der ikke holder nogen tog på Høje Taastrup der skal ventes på.

Citat fra: Castrol Dato 26/07-22, 07:31Er der i den forbindelse nogen der kan svare på hvorfor det tager så lang tid at komme fra Hedehusene st. til Høje Taastrup st.?

Sporarbejdet på Høje Taastrup station har ligget nærmest direkte i forlængelse af perronsporene. Derfor har de påvirket signalanlægget, idet sporskifterne umiddelbart efter perronerne har fremstået som optagede i signalanlægget - altså, signalanlægget har troet at her holdt tog (selvom der nok bare har været kortslutningsstropper eller skinnerne har været helt fjernet).

Derfor har man ikke kunne have den sikkerhedsafstand, der normalt skal være efter togets standsningssted, og derfor kan man ikke sætte signal som normalt.

I stedet har man måtte bruge signalgivningen "Stop og Ryk Frem", når togene skal lukkes ind på Høje Taastrup station. Det er en signalgivning, der bruges ved uregelmæssigheder, og som indebærer at toget skal standse helt foran signalet, inden det må køre ind med forsigtighed. Det betyder blandt andet at det højst må køre 40 km/t.

Og ja, det har kostet mange missede forbindelser til s-toget. Jeg pendler dagligt fra Roskilde til København, og jeg lærte hurtigt at regne med ikke at nå den s-togsforbindelse som rejseplanen foreslår. Det er reelt set ikke muligt at ankomme rettidigt til Høje Taastrup, hvis toget skal standse i Hedehusene.

Man har tilsyneladende ikke været klar over sporarbejdets påvirkning af signalerne i Høje Taastrup, da man planlagde særkøreplanerne.

Ok mange tak for svar.
Jeg tror de fleste pendlere er mere irriterede over aflysninger og forsinkelser relativt til forventningen end selve sporarbejdet. Og så selvfølgelig meget irriteret over at planen som ventet ikke holder (tvivler også på at de er færdige mellem Ringsted og Roskilde 7. august).
Altså: kan man ikke regne med de forbindelser der er og er de ikke gennemtænkt fra starten skaber det forvirring og irritation.
Det tager immervæk kun ti minutter mere med s-tog end når det ene spor er spærret og der ellers er planlagt gode skift, men nås et s-tog ikke kan man lægge ti minutter mere oveni.

Ovenstående svar fra RasmusD er en god forklaring, men det irriterer mig at "systemet" er så rigidt. Lidt ligesom med indkørslen til Roskilde fra Høje Taastrup til spor 1.

Fortsat god dag til alle.

Citat fra: Castrol Dato 26/07-22, 18:35Ok mange tak for svar.
Jeg tror de fleste pendlere er mere irriterede over aflysninger og forsinkelser relativt til forventningen end selve sporarbejdet. Og så selvfølgelig meget irriteret over at planen som ventet ikke holder (tvivler også på at de er færdige mellem Ringsted og Roskilde 7. august).
Altså: kan man ikke regne med de forbindelser der er og er de ikke gennemtænkt fra starten skaber det forvirring og irritation.
Det tager immervæk kun ti minutter mere med s-tog end når det ene spor er spærret og der ellers er planlagt gode skift, men nås et s-tog ikke kan man lægge ti minutter mere oveni.

Ovenstående svar fra RasmusD er en god forklaring, men det irriterer mig at "systemet" er så rigidt. Lidt ligesom med indkørslen til Roskilde fra Høje Taastrup til spor 1.

Fortsat god dag til alle.

Angående Roskilde-Ringsted fik du vidst ret  :D

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/22-1235----ro-rg/

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak