Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Udvidelse af overkørsel 81a Valbyvej på Gribskovbanen.
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Niels Munch Dato  6/08-22, 20:11En undtagelse fra denne "privatbanetilstand" er LilleNord, hvor Hovedstadens Lokalbaner overtog hele infrastrukturen "med hud og hår" således, at Lokaltog tillige har fuldt ansvar for de sikrede overkørsler dér.

M.v.h.
Niels

Der er vel en "undtagelse" mere: Aarhus Letbane forvalter de overkørsler, der findes på letbanen.

/ Jan

Forleden var jeg forbi, og nu sker der helt klart noget:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Set fra Valbysiden mod Helsinge - stien er nu ført helt frem til sporet og overgangsplader (hvad hedder det der er midt i sporet?) er lagt ud - udført uden at jeg har set noget om afbrydelse af toggangen eller noget. En nat måske?
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Diverse udrustning - tilsendt att: en BaneDK projektleder iflg. mærkeseddel :-)
 Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kabelrør til der hvor bommen formentlig skal rejses.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kig fra den modsatte side (Helsingesiden) mod valby.

Tak for kigget, Michael.

Man har tilsyneladende ilagt STRAIL-overkørselsplader, som også ses i landevejen.

M.v.h.
Niels

Citat fra: Michael Deichmann Dato 16/08-22, 15:04Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Diverse udrustning - tilsendt att: en BaneDK projektleder iflg. mærkeseddel :-)
 Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kabelrør til der hvor bommen formentlig skal rejses.

Det er dele til kabelbrønde, som kunne tænkes placeret ved kabelrørerne.

/ Jan

I de seneste dage/uger har der været lidt aktivitet ved det nye bomanlæg til den nye cykelsti.
Der har længe stået en tom 10 fods container, for nylig dukkede der en skurvogn op og det kunne ses fra vejen når man kørte forbi at der også var kommet bomme mm.
De sidste dage har der så rendt nogle orange mænder rundt og holdt bl.a. en lille varevogn fra bane Danmark.
I dag holdt jeg så lige ind og tog nogle nye billeder:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Anlægget set mod nord - 2 blink og bom og stoplinie >5 meter fra bommen - det kommer cyklisterne næppe til at overholde.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Byggepladsen med skurvogn og 10' container
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det ser ud som om at slukpuktet skal ændres (tættere på overkørslen?)
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Anlægget set fra nord mod syd/Helsinge.

Nu er der lidt indgreb i sikringsanlægget udestående - hvor længe mon de er om at gøre det færdigt? Don't miss next episode of......  :-)

Citat fra: Michael Deichmann Dato 10/11-22, 14:24Nu er der lidt indgreb i sikringsanlægget udestående - hvor længe mon de er om at gøre det færdigt? Don't miss next episode of......  :-)

Det tager vel kun en god lang(!) dag, ca 10-14 timer at koble om i overkørselsanlægget, indlæse ny opsætning og så få det hele afprøvet?

/ Jan

Vi får se.

Iøvrigt fik Tommys reportage fra det nærliggende "Troldebakerne" trinbrædt det til at se ud som om det er et "Barmarkstrinbrædt", men bemærk alt det byggeri der skyder op på netop Troldebakkeudstykningen i baggrunden. Trinbrædtet ligger lige uden for blilledet til højre.


I går aftes myldrede det med orange mænder i overskæringen, hvor der de sidste dage har været 40 km hastighedsgrænse ved overkørlen. Indpakningen af bommene var væk og der var lys i det hele da en trolje kørte igennem - måske for at teste at alt fungerede.
Der er for tiden sporspærring fra Helsinge og nordpå fordi der skal skiftes nogle sporskifter på både Vejby og Tisvildeleje stationer - og så benytter BaneDanmark lige sporspærringen til at færdiggøre og tilslutte bomanlægget ved cykelstien.

Alle afspærringer på cykelstien er nu fjernet og det ser ud som om bomanlægget er i drift.

Jeg får taget billeder en af dagene.

Citat fra: Michael Deichmann Dato 25/11-22, 12:58Jeg får taget billeder en af dagene.
Nåh, der gik advent, jul og nytår i den inden jeg kom forbi på et tidspunkt, hvor der var tid og lys til lige at tage nogle billeder af det nu afsluttede arbejde:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kig mod Helsinge (syd)
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kig mod Valby (nord)
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kig mod trinbrædt Troldebakkerne (vest). Bemærk iøvrigt de mange bygninger og byggekraner i baggrunden i bydelen "Troldebakkerne", der snart vil have mange gange flere indbyggere end Laugø ;-)
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kig mod anlægget fra marken syd for banen
Her er et nærbillede af byggeaktiviteten i Troldebakkerne, og der er endnu mere længere ind i området mod venstre.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Og nej, der kom ikke nogen tog mens jeg var der, så jeg kan ikke vise anlægget med blink i signalerne. Det ser ellers imponerende ud nu i mørket med 4 blinkende lanterner og de små røde lamper på alle bommene.

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak