Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Itzehoe - med Metal-Train Wacken
Itzehoe - med Metal-Train Wacken
Af Baumann, Hjordkær. 4/08-22, 15:45.
Jeg var en tur til Itzehoe station i går, fordi jeg hørte at der skulle komme en
særtog fra München til Itzehoe med mange Metal-fans som skulle transporters
videre fra stationen til festivalpladsen Wacken med shuttlebusser.
Toget bestod af 16 vogne fra EURO-Express med 2 elektrisk lokomotiver baur. 111
og skulle ankomme ved 8:48 i Itzehoe, dog med +40 minutters forsinkelse.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DB 111 067-5, ankomst med 40 minutters forsinkelsen
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sovevogn Euro WLABmz 61 81 70-70 008-1, tidl. fransk vogn?
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kupevogn Euro Bvcmz 61 80 50-71 202-4, tidl. DB pop-farve vogn
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
De sidste 2 EURO-vogne var der ikke plads til ved perronkanten
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Smart / ZUG 111 108-7
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   
Retur- tomkørsel afg. kl. 1100 mod syden, her set ved Stör broen   

Citat fra: Baumann Dato  4/08-22, 15:45Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sovevogn Euro WLABmz 61 81 70-70 008-1, tidl. fransk vogn?

Vognen stammer fra bestanden af CIWLs "Type P" (inox) fra 1955, som i 1971 solgtes til en række europæiske statsbaneselskaber, herunder ÖBB, der lod dem indgå i TEN-puljen i ombygget stand under betegnelsen AB30. Vognen er én af 10 (70 001-70 010), der gik til ÖBB, nu registreret ved A-EURO. Hvor den er bygget, har jeg ikke lige fundet, men det ved sovevognseksperterne nok.

M.v.h.
Niels

Hej igen,

CIWL fik i 1955-56 bygget i alt 80 stk. sovevogne af "Type P", og jf. denne franske wiki: https://fr.wikipedia.org/wiki/Carel_et_Fouch%C3%A9 leverede franske Carel Fouché & Cie 25 af disse (CIWL nr. 4526 - 4550).

Italienske Ansaldo var også involveret i leverancen, men hvorvidt det omfattede alle resterende, ved jeg ikke.

Carel Fouché & Cie havde rustfrit stål som sin specialitet qua en fremstillingslicens fra amerikanske Budd. Firmaet blev overtaget af og integreret i Alstom-koncernen.

Data fra Euro-Express: https://www.euro-express-sonderzuege.de/schlafwagen .

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak