Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Roskilde-Stevns-banen og Køge Nord
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Thomas Larsen Dato  3/08-22, 21:01Men forbindelsen mod vest, er allerede idag en joke.


Rejseplanen foreslår allerede i dag, at en tur fra Rødvig til Øster Doense sker via Køge - København -H - Københavns Lufthavn, Kastrup - Fly til Aalborg Lufthavn - Bus til Aalborg - Tog til Arden og bus til Øster Doense....

https://rejseplanen.dk/webapp/#!P|TP!histId|1!histKey|H298423

Løsningen ender jo nok med lidt mere dobbeltspor mellem Køge og Køge Nord, flere markerboards og så det fjerde perronspor i Køge.

I øvrigt er det hurtigere for studerende fra Stevns at skifte til S-tog i Køge og tage på Gymnasiet i Solrød Strand, end at tumle med busser i Køge eller køre helt til Roskilde.

...og ja, jeg ved godt, at jeg nu er utaknemmelig (bor i Havdrup) når jeg pludselig har behov for forbindelser til Øster Doense, i stedet for at sætte pris på, at jeg kan komme direkte til Himlingøje og Tokkerup...

/Lasse

Citat fra: andersj Dato  4/08-22, 01:02Men hvem skal også fra Ringsted til Køge Nord? Køge Nord er tænkt som en pendlerstation ind mod København.

Bus 260R kører to gange i timen fra Ringsted station til Køge station med en rejsetid på 43 minutter.

Mig f.eks

Jeg skulle hjem fra Kolding en fredag aften.

Og der blev jeg præsenteret for valget mellem at vente 50 min i Ringsted.
Eller at kører helt ind til kbh og skifte til s-tog.

Løsningen blev(desværre for den offentlige transport), at jeg blev hentet i bil i Ringsted.

Det burde ikke være nødvendigt.

Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato  4/08-22, 09:19
Citat fra: Thomas Larsen Dato  3/08-22, 21:01Men forbindelsen mod vest, er allerede idag en joke.


Rejseplanen foreslår allerede i dag, at en tur fra Rødvig til Øster Doense sker via Køge - København -H - Københavns Lufthavn, Kastrup - Fly til Aalborg Lufthavn - Bus til Aalborg - Tog til Arden og bus til Øster Doense....

https://rejseplanen.dk/webapp/#!P|TP!histId|1!histKey|H298423

Løsningen ender jo nok med lidt mere dobbeltspor mellem Køge og Køge Nord, flere markerboards og så det fjerde perronspor i Køge.

I øvrigt er det hurtigere for studerende fra Stevns at skifte til S-tog i Køge og tage på Gymnasiet i Solrød Strand, end at tumle med busser i Køge eller køre helt til Roskilde.

...og ja, jeg ved godt, at jeg nu er utaknemmelig (bor i Havdrup) når jeg pludselig har behov for forbindelser til Øster Doense, i stedet for at sætte pris på, at jeg kan komme direkte til Himlingøje og Tokkerup...

/Lasse

Nu er det vel ikke et urimeligt krav, at have gode forbindelser vest på.
På en bane som iøvrigt allerede eksisterer.

Der er altså ikke behøv for store guldrandede løsninger.

Bare at man f.eks kan kordinere afgangene om aftenen.
Eller at man måske beholder 2 afgange i timen vestpå i k23.

Det syntes jeg ikke er for meget at forlange.

Om Østbanen skal kobles direkte på Køge nord. Var fra min siden bare en videreførelse af trådstarters debat.
Og ikke et reelt ønske/krav fra min side, for en bedre forbindelse til/fra Køge Nord.

Jeg ønsker bare at Køge Nord, kan bruges til andet, end "bare" at komme til KBH.(som der blev nævnt her inde)

 

Synes det er enormt skuffende med kun et tog i timen til Køge nord mod vest. Og så er det jo også kun 2 tog i timen mod Kbh. Det andet kommer så inde fra Køge by af. Det er jo netop at hele Køge linjen kan tage den vej og skifte til tog mod vest/syd. Igen som jeg før har pointeret herinde... Alt tog drift på Sjælland tænkes kun i retning mod Kbh, som om alle andre retninger er ligegyldige. Og det er i mine øjne med til at ødelægge mulighederne for mange, i stedet for at fremme dem.

Citat fra: Frank Poulsen Dato  4/08-22, 15:47Og så er det jo også kun 2 tog i timen mod Kbh. Det andet kommer så inde fra Køge by af.

3 tog, vel? Der kommer til at være 2 tog i timen Næstved - Køge - Køge Nord - København - Nivå, når den forbindelse åbner.

Men ja, jeg er enig i at det er lidt svagt med forbindelser vestpå. Generelt synes jeg at alle forbindelser bør være som minimum i halvtimesdrift, da det er ret svært at planlægge sin dag efter timedrift. På nuværende tidspunkt er der da også to tog i timen mellem Køge Nord og Ringsted, dog ikke med præcis halvtimesdrift.

Ja selvfølgelig 3 mod Kbh. Sorry

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak