Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Mangel på overblik
Mangel på overblik
Af Isak Nielsen. 31/03-22, 13:23.
Nu er det nye forum her i brug, og mens det har flere funktioner, og ser generelt mere moderne ud, har det 1 stort problem, det er sværere at få et overblik over tråde og svar. I det gamle kunne man nemt se, hvilke rækkefølge svarene var i, og hvad der var nyt. Mens her er det meget svært at få et overblik over en tråd. af den grund foretrækker jeg det gamle.

Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

Mangel på overblik
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 31/03-22, 13:35.
Citat fra: Isak Nielsen Dato 31/03-22, 13:23Nu er det nye forum her i brug, og mens det har flere funktioner, og ser generelt mere moderne ud, har det 1 stort problem, det er sværere at få et overblik over tråde og svar. I det gamle kunne man nemt se, hvilke rækkefølge svarene var i, og hvad der var nyt. Mens her er det meget svært at få et overblik over en tråd. af den grund foretrækker jeg det gamle.
Se dagens tips: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,36.0.html

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Mangel på overblik
Af thomastog. 31/03-22, 14:27.
Seneste redigering: 31/03-22, 14:29 af thomastog
Citat fra: Tommy Nilsson Dato 31/03-22, 13:35
Citat fra: Isak Nielsen Dato 31/03-22, 13:23Nu er det nye forum her i brug, og mens det har flere funktioner, og ser generelt mere moderne ud, har det 1 stort problem, det er sværere at få et overblik over tråde og svar. I det gamle kunne man nemt se, hvilke rækkefølge svarene var i, og hvad der var nyt. Mens her er det meget svært at få et overblik over en tråd. af den grund foretrækker jeg det gamle.
Se dagens tips: https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,36.0.html

Jeg synes ikke rigtigt at kunne se, noget om hvordan man får det overblik, som Isak efterspørger/mangler, sammenlignet med det gamle forum.

Iøvrigt savner jeg det også.

Det gamle forum, var der ét sted, hvor jeg på få sekunder kunne afgøre hvad der var sket siden sidst, samt der var hele tiden en oversigt over hvordan indlæg hang sammen i tråde/del-tråde.

Min umiddelbare oplevelse er, at et samlet forum er blevet delt i op flere seperate fora.

Der var trafik nok til et forum, og ikke for meget trafik til et enkelt. Det er nu (funktionsmæssigt) delt ud i seperate (under)fora, hvor der ikke er nok trafik til at holde liv i de enkelte (under)fora.

Jeg har set andre steder, det er ikke fordrende for forum'ets (som helhed) overlevelse; men jeg håber at dette forum er en undtagelse.

Mangel på overblik
Af Isak Nielsen. 1/04-22, 11:41.
Citat fra: thomastog Dato 31/03-22, 14:27Det gamle forum, var der ét sted, hvor jeg på få sekunder kunne afgøre hvad der var sket siden sidst, samt der var hele tiden en oversigt over hvordan indlæg hang sammen i tråde/del-tråde.
Ja, det er lige precis det jeg savner, jeg fik det vist bare ikke helt formuleret godt nok

Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

Mangel på overblik
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 1/04-22, 16:13.
Citat fra: thomastog Dato 31/03-22, 14:27Det gamle forum, var der ét sted, hvor jeg på få sekunder kunne afgøre hvad der var sket siden sidst, samt der var hele tiden en oversigt over hvordan indlæg hang sammen i tråde/del-tråde.
I det nye forum findes der ikke del-tråde. Et nyt indlæg i en tråd vil altid blive placeret nederst i tråden (ellers øverst hvis man har ændret sorteringsrækkefølgen).

Her er det gamle forum:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

En tilsvarende side i det nye forum vil se således ud (dog sorteret med ældste indlæg øverst):

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

I det gamle forum kunne man klikke ind på et indlæg, læse det, klikke tilbage og klikke ind på det næste indlæg.
I det nye forum klikker man ind på hele tråden, og har man klikket på det grønne ark-ikon, springer man direkte til det første nye indlæg i tråden. På den måde sparer man en masse klik og man sparer også at skulle scrolle ned gennem en lang tråd.

Jeg kan derudover anbefale knappen "Nyeste indlæg", der giver den nydeligste liste med alle nye indlæg i forummet.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Mangel på overblik
Af thomastog. 1/04-22, 22:51.
Citat fra: Tommy Nilsson Dato  1/04-22, 16:13
Citat fra: thomastog Dato 31/03-22, 14:27Det gamle forum, var der ét sted, hvor jeg på få sekunder kunne afgøre hvad der var sket siden sidst, samt der var hele tiden en oversigt over hvordan indlæg hang sammen i tråde/del-tråde.
I det nye forum findes der ikke del-tråde. Et nyt indlæg i en tråd vil altid blive placeret nederst i tråden (ellers øverst hvis man har ændret sorteringsrækkefølgen).

Her er det gamle forum:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

En tilsvarende side i det nye forum vil se således ud (dog sorteret med ældste indlæg øverst):

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Præcis, noget rod, man kan ikke se hvilke indlæg, der følger op på hvilke indlæg.

Citat fra: Tommy Nilsson Dato  1/04-22, 16:13I det gamle forum kunne man klikke ind på et indlæg, læse det, klikke tilbage og klikke ind på det næste indlæg.

Nej, når man havde læst det sidste i et indlæg, var man nede ved samme "træ"-overblik og kunne vælge hvilken deltråd man ville læse videre i. Ét klik, for hvilket indlæg man ville læse som næste.

Citat fra: Tommy Nilsson Dato  1/04-22, 16:13I det nye forum klikker man ind på hele tråden, og har man klikket på det grønne ark-ikon, springer man direkte til det første nye indlæg i tråden. På den måde sparer man en masse klik og man sparer også at skulle scrolle ned gennem en lang tråd.

Nej, hvis et oplæg afstedkommer 4 deltråde, der lever hver sit samtidige/paralelle liv, vil du ikke kunne følge hver deltråd for sig, da de 4 deltrådes indlæg vil blive blandet sammen.

Citat fra: Tommy Nilsson Dato  1/04-22, 16:13Jeg kan derudover anbefale knappen "Nyeste indlæg", der giver den nydeligste liste med alle nye indlæg i forummet.

Men jeg er klar over, at man ikke kan det i det nye forum. Så overblikket i tråde, med flere del/under emner, bliver noget rod.

Om der så er andre fordele, der opvejer det, skal jeg ikke kunne afgøre. Men for mig ( og Isak ? ) er det en forringelse af overblikket.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak