Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Varde Kaserne.
Varde Kaserne.
Af Poul Andersen. 9/08-22, 16:55.
Det tidligere opsatte stationsskilt "Varde Kasserne", er nu udskiftet med korrekt navn "Varde Kaserne".

Mvh.
Poul.

Varde Kaserne.
Af Ove Nygaard, Fredericia. 10/08-22, 12:40.
Citat fra: Poul Andersen Dato  9/08-22, 16:55Det tidligere opsatte stationsskilt "Varde Kasserne", er nu udskiftet med korrekt navn "Varde Kaserne".

Mvh.
Poul.
Kære Poul.
Tak for din årvågenhed, som du jo også udviste, da du var "aktiv på disse kanter". Jeg ville egentligt være kommet med en lille "sjov kommentar" til ændringen, men så nærlæste jeg lige web-masterens retningslinier for god tone en ekstra gang, og så holder jeg mig i skindet!
M v h
Ove af Erritsø

Kære Ove

Tak for de pæne ord, - ja, meget af det man lærte for over 50 år siden hænger stadig ved.

Det er så ikke første gang der er rod i opsætning af skilte her i Varde.
Da man i sin tid skulle montere SR-mærke 7.3.1. "F-signal følger" på U-signalerne på Varde station, kørte folkene tilsyneladende forkert
og monterede mærkerne på U-signalerne på Varde Vest station (Vestbanen). Overbanemesteren opdagede det og fik de kære folk til at afmontere mærkerne, samt en vejvisning til Varde station og belæring om at de var kommet til en by med to rigtige stationer og fire trinbrætter !.
Så forstod de bedre at man havde et mærke i overskud, idet der på Varde station skulle monteres mærker på alle tre U-signaler.

M v h.
Poul.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak