Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Depot ved Næstved...
Gå ned Sider: 1 [2]
Depot ved Næstved...
Af banemanden. 4/04-22, 22:56.
Citat fra: LM94 Dato  4/04-22, 17:44Så kan jeg fortælle at der er en begrænsning på maksimalt 12 MG togsæt ude i Sibirien, da der ellers ikke er vende muligheder for de mange MF/ER togsæt som ankommer hver dag. Rekorden der er fortalt er 21, og det gjorde at der ikke kunne vendes tog imellem sporene.

Jamen, du er nok klogere end mig der :) Var forbi derude i nærheden i dag og der holdt der 16 sæt i Sibirien. Selv på google maps holder der 10 sæt og der er 2 hele spor ledige og da jeg i sin tid arbejdede i DSB, længe siden ak og ve, der vendte man al MF, ER og ET inden man kom til selve klargøringscenteret :)  Men jeg medgiver, at tingene kan have ændret sig.

Depot ved Næstved...
Af LM94. 5/04-22, 16:55.
CitatJamen, du er nok klogere end mig der :) Var forbi derude i nærheden i dag og der holdt der 16 sæt i Sibirien. Selv på google maps holder der 10 sæt og der er 2 hele spor ledige og da jeg i sin tid arbejdede i DSB, længe siden ak og ve, der vendte man al MF, ER og ET inden man kom til selve klargøringscenteret :)  Men jeg medgiver, at tingene kan have ændret sig.

Jeg kan oplyse at i dag har der holdt 4 MG sæt i Sibirien mellem kl. 12 og kl. 15. De andre togsæt du må have set må have været MF/ER, som enten har haft et kort ophold eller også har de skulle vendes med det samme. Som sagt, så er aftalen at maksimalt 12 MG sæt må holde i Sibirien, da det ellers bliver problematisk at vende større togstammer. 

MF'erne har altid kørt helt ind til centeret, faktisk siden dens bygning. ER er kommet til, idet de jo dagligt kører i par. ET har aldrig, i ordinær drift, vendt nede i centeret - kun hvis der har været problemer på et sæt eller hvis FC ved en fejl sender dem ned i centerets ankomst spor.

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak