Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Lego sporarbejde sæt
Lego sporarbejde sæt
Af andersj, Aalborg. 15/08-22, 21:29.
Lego har lanceret et nyt sæt, i deres City-serie målrettet børn, kaldet "Togstation".

Det sjove er at der medfølger en (tog)bus og et vedligeholdelseskøretøj der kan køre på både vej og skinner.

Så nu er sporarbejde og totalspærringer også nået til Lego universet - jeg elsker den let skjulte satire der er i sådan et sæt, uden at børnene aner uråd (jeg ville have givet min højre arm for sådan en bybus i Lego OG et køretøj der kan køre på både vej og skinner da jeg var yngre).


Anders

Lego sporarbejde sæt
Af Mads. 15/08-22, 21:42.
Citat fra: andersj Dato 15/08-22, 21:29Lego har lanceret et nyt sæt, i deres City-serie målrettet børn, kaldet "Togstation".

Det sjove er at der medfølger en (tog)bus og et vedligeholdelseskøretøj der kan køre på både vej og skinner.

Så nu er sporarbejde og totalspærringer også nået til Lego universet - jeg elsker den let skjulte satire der er i sådan et sæt, uden at børnene aner uråd (jeg ville have givet min højre arm for sådan en bybus i Lego OG et køretøj der kan køre på både vej og skinner da jeg var yngre).



Det transportable toilet er prikken over i'et.

Lego sporarbejde sæt
Af Rørvig Station. 15/08-22, 22:08.
Jeg gætter på at sættet også vil tiltrække mange børn på over 60 år :-)

Lego sporarbejde sæt
Af Leif Jørgensen, København Ø. 15/08-22, 22:29.
Citat fra: andersj Dato 15/08-22, 21:29Lego har lanceret et nyt sæt, i deres City-serie målrettet børn, kaldet "Togstation".

Det sjove er at der medfølger en (tog)bus og et vedligeholdelseskøretøj der kan køre på både vej og skinner.

Så nu er sporarbejde og totalspærringer også nået til Lego universet - jeg elsker den let skjulte satire der er i sådan et sæt, uden at børnene aner uråd (jeg ville have givet min højre arm for sådan en bybus i Lego OG et køretøj der kan køre på både vej og skinner da jeg var yngre).

Legokøretøjer der kan køre på både skinner og vej er skam ingen nyhed. Sæt 4546 fra 1991 er for eksempel sådan et. Sæt 4525 fra 1994 var en gravemaskine, der også kunne køre på både skinner og vej. I begge tilfælde var der tale om mindre sæt, børn kunne købe efter nogle få ugers opsparing eller ønske sig af familiemedlemmer. I dag kan de selvfølgelig findes på eBay og andre steder på internettet. Begge sæt er i øvrigt designet af danske Torben Plagborg, der var med til at introducere Legos 9 V-tog i 1991.

Stationer har kunnet findes i flere forskellige sæt i årenes løb, men de har naturligt nok være halvdyre. Bybusser som i det aktuelle sæt er til gengæld af nyere dato. I sæt 7641 fra 2009 indgår der for eksempel en sammen med et pizzeria og en cykelhandler. Bussen havde som et kuriosum linje 244, der netop betjente Billund i virkeligheden dengang.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak