Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Elektrificering (Fredericia)-(Aarhus H) påbegyndt
Fundamentramningen er 3. april påbegyndt lige nord for Fredericia station og dermed er elektrificeringen af strækningen mellem Fredericia og Aarhus officielt skudt igang.

Ramningen af fundamenter vil foregå det næste års tid.

https://banedanmark.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Nu-bankes-fundament-til-klimavenlig-bane-paa-plads-mellem-Fredericia-og-Aarhus

Anders

Edelig! Denne dag har jeg ventet længe  ;D  Jeg bor i Horsens, hvor der næsten ikke er sket noget med jernbanen hele mit liv, og selvom det ikke er master og ledninger helt endnu, er det et skrit i den rigtige retning. Desværre skal vi stadig vente til 2027, før det kan ibrugtages pga. signalsystemet...

Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

Citat fra: Isak Nielsen Dato  4/04-22, 08:17Edelig! Denne dag har jeg ventet længe  ;D  Jeg bor i Horsens, hvor der næsten ikke er sket noget med jernbanen hele mit liv, og selvom det ikke er master og ledninger helt endnu, er det et skrit i den rigtige retning. Desværre skal vi stadig vente til 2027, før det kan ibrugtages pga. signalsystemet...

Jeg tvivler på at Aarhus H er klar i 2027 (husk det er Bane Danmark), men vi ser...

Jeg tror ikke vi kan skyde skylden på Banedanmark altid, der er jo eksterne entreprenører der sikkert laver arbejdet og der er vel også en kommune involveret :-\

Kommunen har ikke del i Aarhus H projektet. Det er lavet en særlov, netop for at kommunen ikke har noget at skulle have sagt.

Citat fra: andersj Dato  4/04-22, 00:23Fundamentramningen er 3. april påbegyndt lige nord for Fredericia station og dermed er elektrificeringen af strækningen mellem Fredericia og Aarhus officielt skudt igang.

Ramningen af fundamenter vil foregå det næste års tid.

https://banedanmark.dk/da/Presse/Pressemeddelelser/Nu-bankes-fundament-til-klimavenlig-bane-paa-plads-mellem-Fredericia-og-Aarhus

Hvornår er det så masterne bliver sat op? Og så troede jeg egentlig at man allerede var gået i gang, mellem Fredericia og Vejle er der jo blevet sat op nogle køreledningsmaster, så vidt jeg ved.

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Citat fra: anders_vejby Dato  8/02-23, 16:27Hvornår er det så masterne bliver sat op? Og så troede jeg egentlig at man allerede var gået i gang, mellem Fredericia og Vejle er der jo blevet sat op nogle køreledningsmaster, så vidt jeg ved.

Jeg kender ikke tidsplanen, men kommentaren du svarer på er næsten et år gammel :)

Man er nået til Skanderborg med masterne og fundamenterne er banket ned helt frem til Viby Jylland som er endepunktet i dette projekt. Selve Aarhus H inkl. tilstødende strækninger elektrificeres som en del af ombygningsprojektet af Aarhus H.

Anders

Elektrificering (Fredericia)-(Aarhus H) påbegyndt
Af anders_vejby. 10/02-23, 00:29.
Seneste redigering: 10/02-23, 00:35 af anders_vejby
Citat fra: RasmusD Dato  8/02-23, 16:38Jeg kender ikke tidsplanen, men kommentaren du svarer på er næsten et år gammel :)

Ups, ja det er min fejl. Men glædeligt så at høre at det går fremad!

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Som tillæg til diskussionen. I den her video kan der ses hvor langt man er kommet:

https://youtu.be/FRlFR7vcr8g

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak