Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Letbanen i Ejby og Gostrup i eftermiddags
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Nu er billederne der så alligevel, men stadig ikke mellemrum (linieskift) mellem dem.
Hvordan gør man det?
PS

Hej
Tak for de dejlige billeder!

Jeg er ikke helt stedkendt, så kunne du give detaljer om hvor og hvorfra billederne er taget?

Eskild

Letbanen i Ejby og Gostrup i eftermiddags
Af Leif Jørgensen, København Ø. 23/08-22, 22:40.
De to første billeder er af Rødovre Nord på Nordre Ringvej set fra broen for Ballerup Boulevard. Der skal være sporskifter i tilslutning til kontrol- og vedligeholdelsescentret, der ligger bag træerne til venstre. Det tredje billede er af Søndre Ringvej set fra krydset med Hovedvejen i Glostrup. Broen i baggrunden fører vejen og letbanen over Vestbanen.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Er der nogen der helt præcis ved hvorfor man har valgt det noget specielle sporforløb med krydsninger frem og tilbage, højre venstre side?
Jeg kan da kun tro at det vil give urimelig lang ventetid for enten biler, letbane eller begge, med alle de skift henover 2-4 kørebanner der er på hele strækningen.

Letbanen i Ejby og Gostrup i eftermiddags
Af Niels Munch. 26/08-22, 06:52.
Seneste redigering: 26/08-22, 06:54 af Niels Munch
Citat fra: Skylight Dato 25/08-22, 22:37Er der nogen der helt præcis ved hvorfor man har valgt det noget specielle sporforløb med krydsninger frem og tilbage, højre venstre side?
Jeg kan da kun tro at det vil give urimelig lang ventetid for enten biler, letbane eller begge, med alle de skift henover 2-4 kørebanner der er på hele strækningen.

Hej,

Måske du finder noget af svaret i denne artikel: https://ing.dk/artikel/travleste-station-paa-koebenhavns-letbane-bliver-snoeret-ned-saek-222718 .

M.v.h.
Niels

Citat fra: Skylight Dato 25/08-22, 22:37Er der nogen der helt præcis ved hvorfor man har valgt det noget specielle sporforløb med krydsninger frem og tilbage, højre venstre side?
Jeg kan da kun tro at det vil give urimelig lang ventetid for enten biler, letbane eller begge, med alle de skift henover 2-4 kørebanner der er på hele strækningen.

Der er forskellige forklaringer forskellige steder på ruten. Først og fremmest bliver alle kryds intelligent styret, så letbanen kommer ikke til at vente. Fra (lokal)politisk side vil man gerne gøre Ringvejen mindre attraktiv for bilister, som man hellere vil have ud på motorvejen, så det bliver heller ikke anset for at være et stort problem med lidt ekstra ventetid der.

Nogle forklaringer er derudover: Ved Park Alle har men letbanen liggende i den vestlige side, for at få mulighed for at lave en linje ind ad Park Alle til Brøndby Stadion og videre mod enten Avedøre Holme eller Hvidovre Hospital.

Men vil gerne have letbanen helt ned til Glostrup Station, som ligger på østsiden af Ringvejen.

Glostrup Hospital ligger til gengæld på vestsiden, her vil Region H (der medfinansierer) gerne have letbanen så tæt på som muligt.

Ved motorvejskørselen i Ejby vil det faktisk kræver færre lyskryds at køre letbanen i den østlige side igen.

Letbanen i Ejby og Gostrup i eftermiddags
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 26/08-22, 09:23.
uden at have kikket på et kort, så mon ikke der hvor det var billigst at bygge banen, har været et parameter

Den med prisen hopper jeg ikke på. Vej + bane er et samlet tracé, hvordan man indretter det er en teknisk/praktisk beslutning, så jeg går 100% med Jespers seriøse forklaring.

Tak for de flotte billeder, man kan virkeligt se at der sker noget for tiden, målet er i sigte! :)

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Gå op Sider:[1]
DSB D 897

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak