Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- "Nærumbanen skal have nye sveller - togbusser indsættes i fem uger"
Kollektiv Trafik Forum 25. AUG 2022:

"Nærumbanen skal have nye sveller - togbusser indsættes i fem uger
Nærumbanen skal have udskiftet ca. 7.000 sveller, og derfor lukker Lokaltog A/S for togene fra 5. september til 9. oktober. Nærumbanens passagerer kan i stedet benytte togbusser, som indsættes, mens arbejdet står på."


Læs hele nyhedsbrevet her: https://www.kollektivtrafik.dk/naerumbanen-skal-have-nye-sveller-togbusser-indsaettes-i-fem-uger/2404 .

M.v.h.
Niels

Kunne man ikke have lavet det i sommerferien?


Har en drøm om at strækningen vil blive omdannet til s-tog, fx ved at forlænge linje H fra Østerport.

"Nærumbanen skal have nye sveller - togbusser indsættes i fem uger"
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 27/08-22, 13:21.
Citat fra: KKLD Dato 27/08-22, 13:14Har en drøm om at strækningen vil blive omdannet til s-tog, fx ved at forlænge linje H fra Østerport.

Den idé var der også andre der havde og S-banen nåede da også at blive bygget næsten helt færdig inden man ombestemte sig og fjernede meget af det anlagte igen og/eller benyttede det til naturgastracé.

Søgeord: Lundtoftebanen

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: KKLD Dato 27/08-22, 13:14Har en drøm om at strækningen vil blive omdannet til s-tog, fx ved at forlænge linje H fra Østerport.
Det ville godt nok være en stor mængde arbejde! Perronerne skulle udvides fra cirka 30-40 meter, til 160 meter. Overkørsler nedlægges, og nogle erstattes af broer/tunneler. Opgradering til dobbeltspor (man bør ikke risikere at forsinkelser fra enkeltsporet strækning breder sig til resten af det meget stabile S-togsnetværk). Og... langt, langt mere derudover. Derudover går en del af det igennem naturskønne, fredede arealer. Kæmpe udgift. Og hvad ville man få ud af det? Man ville spare et togskift for folk der skal til... Brede Værk, Haldor Topsøe, og et par løst bebyggede forstadskvarterer.

Jeg tror det er langt mere realistisk at forbinde den med Hovedstadens Letbane i stedet, ved at nedlægge Nørgårdsvej St. og broen over Klampenborgvej, og så lade togene køre Lyngby-Nærum. Teknisk set er det allerede letbanetog der kører på banen i dag, omend dieseldrevne af slagsen.


Citat fra: Per Holm Dato 27/08-22, 13:21Den idé var der også andre der havde og S-banen nåede da også at blive bygget næsten helt færdig inden man ombestemte sig og fjernede meget af det anlagte igen og/eller benyttede det til naturgastracé.

Søgeord: Lundtoftebanen

...Lundtoftebanen har da aldrig haft noget at gøre med Nærumbanen, ud over at ligge i cirka samme område? Intet af Nærumbanens trace skulle, så vidt jeg ved, benyttes til Lundtoftebanen.

Citat fra: anho Dato 27/08-22, 18:21...Lundtoftebanen har da aldrig haft noget at gøre med Nærumbanen, ud over at ligge i cirka samme område? Intet af Nærumbanens trace skulle, så vidt jeg ved, benyttes til Lundtoftebanen.
Og dog - var Lundtoftebanen blevet realiseret ville Nærumbanen næppe have fortsat. Nu kommer Letbanen til at servicere de områder som Lundtoftebanen ville have serviceret og som Nærumbanen ikke dækker.
Men nej, du har da ret i at det er to seperate baner, men de dækker omtrent de samme områder og ville derfor påvirke hinanden.
Men ellers er jeg enig med dig. Jeg er lidt træt af alle mulige fantaster, der vil rulle S-baner ud over diverse veldrevne og velfungerende lokalbaner i Nordsjælland.
Et godt gammelt princip er "If it works - don't fix it!"
(Iøvrigt gennemføres Lokaltogs imponerende regularitet på enkeltsporede baner :-) )

Jeg synes der var en der spurgte om det så blev betonsveller, men nu kan jeg ikke lige finde det igen.
Men det bliver det.
Her er et billede jeg har lånt (link til facebook) taget af en Jesper Fabricius på Ørholm Station:

Citat fra: Michael Deichmann Dato 13/09-22, 08:10Jeg synes der var en der spurgte om det så blev betonsveller, men nu kan jeg ikke lige finde det igen.

Faste anlæg - Jægersborg (Nærumbanen) 2022

Citat fra: Michael Deichmann Dato 13/09-22, 08:10Men det bliver det.
Her er et billede jeg har lånt (link til facebook) taget af en Jesper Fabricius på Ørholm Station:

Fint med kilde-angivelse. Men...

Jeg tvivler på at FB accepterer deep-links, som du gør her.

Derudover er det vigtigste egentlig, at du har fotografens tilladelse, til at bruge/offentliggøre hans foto.

Her er Strukton Rail igang med arbejdet på overkørsel 23

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   


Strukton Rail arbejdede igår med ballastmaskinerne 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
 

Hvordan er de maskiner egentlig kommet til Nærumbanen? Via S-banen i Jægersborg og sporspærring på S-banen via Hellerup (hvor der vist er forbindelse imellem fjernbanen og s-banen) eller gummihjul til værkstederne på Firskovvej?

Gå op Sider:[1]

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak