Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Imens vi venter på renoverede S-tog...
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: nielsm Dato 16/04-22, 13:43Læser jeg rigtigt at planerne om at male resten af IC3 og IR4 røde med sort vinduesstribe er droppet?

For det første skal man hæfte sig ved, at artiklen er fra 2018. Meget kan have ændret sig siden da. Al snak om foliering og maling af IR4 er vist kommet efterfølgende.

For det andet har det mig bekendt aldrig været planen at alle IC3'erne skulle males. 5051 fik nyt design fordi den ene motorvogn stammer fra et svensk togsæt og derfor skulle omlakeres under alle omstændigheder.

Citat fra: nielsm Dato 16/04-22, 13:43
Citat fra: andersj Dato 15/04-22, 17:28Illustrationen stammer herfra:
https://ipaper.ipapercms.dk/DSB/indse/2018/indse-nr-29-2018/?page=24
Læser jeg rigtigt at planerne om at male resten af IC3 og IR4 røde med sort vinduesstribe er droppet?

IC3 bliver ikke malet, men IR4, s-tog og DD bliver. Bladet er fra 2018 og de har ændret lidt i beslutningerne sidenhen. IR4 kommer til at køre en del år endnu, og planlagt længere end IC3

Citat fra: nielsm Dato 16/04-22, 13:43Læser jeg rigtigt at planerne om at male resten af IC3 og IR4 røde med sort vinduesstribe er droppet?

DSB har på det seneste malet en større mængde IR4 sæt i den nye bemaling så jeg tror ikke at sagen er droppet for IR4'erne. For IC3'erne husker jeg at have hørt at de kun ville blive ommalet hvis de alligevel skulle igennem end ordentlig tur på værkstedet efter f.eks. en ulykke, som var tilfældet ved MF 51.

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak