Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Jægersborg (Nærumbanen) 2022
Jægersborg (Nærumbanen) 2022
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 29/08-22, 15:45.
Seneste redigering: 29/08-22, 15:47 af Tommy Nilsson
Hermed et par billeder fra Jægersborg (Nærumbanen) anno 2022.
Se også Lokaltog Lm 23.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Fra mandag den 5. september erstattes alle tog af togbusser i fem uger, fordi svellerne skal udskiftes.

https://www.lokaltog.dk/alt-om-rejsen/planlagte-aendringer/5-uger-med-togbus/

Nogen der ved, hvilken type sveller man skifter til?

mvh Henrik W.

Har undret mig over: Hvor tit bliver forbindelsessporet til S-banen brugt?

Citat fra: Rørvig Station Dato  2/09-22, 17:17Har undret mig over: Hvor tit bliver forbindelsessporet til S-banen brugt?

Det sker på ad hoc basis, f.eks. til sporvedligeholdelseskøretøjer og i f.m. målevognskørsel etc.

Når vi nu er ved forbindelsessporet - er  det ikke lidt spøjst med tavlen 'Hastighedsnedsættelse begynder' samtidig med overgang til ORS-land?

Eskild

Citat fra: HenrikW Dato  2/09-22, 12:59Nogen der ved, hvilken type sveller man skifter til?

Træsveller, så vidt jeg er orienteret; det er, hvad man har benyttet ved de hidtidige udskiftninger.

Citat fra: esni Dato  2/09-22, 21:06Når vi nu er ved forbindelsessporet - er  det ikke lidt spøjst med tavlen 'Hastighedsnedsættelse begynder' samtidig med overgang til ORS-land?
Hvad finder du spøjst ved det ?

Hvis det er den højeste hastighed, man kan køre gennem det blokafsnit, så skal der jo skiltes med det.

Citat fra: thomastog Dato  3/09-22, 08:40
Citat fra: esni Dato  2/09-22, 21:06Når vi nu er ved forbindelsessporet - er  det ikke lidt spøjst med tavlen 'Hastighedsnedsættelse begynder' samtidig med overgang til ORS-land?
Hvad finder du spøjst ved det ?

Hvis det er den højeste hastighed, man kan køre gennem det blokafsnit, så skal der jo skiltes med det.
Der er vel kun skiltet her, fordi hastighedsnedsættelsen finder sted ved transitionzonen. Normalt er hastighedsnedsættelsesskilte vel ikke en del af ORS mere, men vises i DMI'et? Jeg kan ikke få adgang til Banedanmark's hjemmeside så jeg kan desværre ikke checke.

Citat fra: frederikhk Dato  3/09-22, 12:22
Citat fra: thomastog Dato  3/09-22, 08:40
Citat fra: esni Dato  2/09-22, 21:06Når vi nu er ved forbindelsessporet - er  det ikke lidt spøjst med tavlen 'Hastighedsnedsættelse begynder' samtidig med overgang til ORS-land?
Hvad finder du spøjst ved det ?

Hvis det er den højeste hastighed, man kan køre gennem det blokafsnit, så skal der jo skiltes med det.
Der er vel kun skiltet her, fordi hastighedsnedsættelsen finder sted ved transitionzonen. Normalt er hastighedsnedsættelsesskilte vel ikke en del af ORS mere, men vises i DMI'et? Jeg kan ikke få adgang til Banedanmark's hjemmeside så jeg kan desværre ikke checke.

Hastighedsmærket eksisterer skam i bedste stil i ORS, se Def. 440 (side 62).

/ Jan

Citat fra: frederikhk Dato  3/09-22, 12:22
Citat fra: thomastog Dato  3/09-22, 08:40
Citat fra: esni Dato  2/09-22, 21:06Når vi nu er ved forbindelsessporet - er  det ikke lidt spøjst med tavlen 'Hastighedsnedsættelse begynder' samtidig med overgang til ORS-land?
Hvad finder du spøjst ved det ?

Hvis det er den højeste hastighed, man kan køre gennem det blokafsnit, så skal der jo skiltes med det.
Der er vel kun skiltet her, fordi hastighedsnedsættelsen finder sted ved transitionzonen. Normalt er hastighedsnedsættelsesskilte vel ikke en del af ORS mere, men vises i DMI'et? Jeg kan ikke få adgang til Banedanmark's hjemmeside så jeg kan desværre ikke checke.
Nu er det ikke alle tog, der er udstyret med CBTC ;-)

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak