Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane i de sidste par uger
Godaften i forummet!
Her er nogle billeder fra byggeriet af Hovedstadens Letbane fra de seneste uger. Rækkefølgen er fra Ishøj mod Lundtofte.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporarbejde på Ishøj Stationsvej, set mod sydøst med krydset ved Ishøj Strandvej (med telt) i baggrunden. 21.9.2023

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Strandhaven, set mod nord. 27.9.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Vallensbæk station set mod nord. Der arbejdes med perronbelægning. 27.9.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Krydset Nordre Ringvej/Gammel Landevej i Glostrup, set mod nord. Der er lys i sporvejens signaler. 12.10.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Krydset Nordre Ringvej/Industriparken i Glostrup, set mod nord. Tilsvarende skilte er opsat flere steder langs sporvejen. 8.9.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Rødovre Nord, som, så vidt jeg har kunnet læse mig til, for fremtiden bliver et vigtigt knudepunkt med omstigning mellem busser og sporvogne. Her er der endnu ikke lys i sporvejens signaler. Når man ser på mine billeder fra letbanebyggeriet, kan man godt få den opfattelse, at solen næsten altid skinner, og at det så godt som aldrig regner. Hovedstadens Letbane deler vist denne opfattelse - at dømme efter 'læskurenes'/overdækningens uhyre beskedne dimensioner. 26.9.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Herlev Ringvej, set mod syd fra krydset ved Herlev Hovedgade. I baggrunden på broen kommer stoppestedet Herlev station til at ligge. 16.10.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Herlev Ringvej set mod syd fra gangbroen lige syd for Hjortespringvej. Siden jeg sidst var på dette sted, er der kommet ballast på sporvejstraceen. 16.10.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Fra samme sted, nu fotograferer jeg blot mod nord med Herlev Hospital i baggunden. 16.10.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Gladsaxe Trafikplads, set mod vest. 28.9.2023.

v.h.
Ottoemil   

Tak for flotte billeder! Det ser umiddelbart ud til at gå pænt foran, måske vil tidsplanen kunne overholdes. Er nogen der har dato eller gæt på hvornår de første strømmaster bliver sat op?

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Godaften i forummet.

Efter nogle dage med storm- og regnfuldt vejr var det idag flot efterårsvejr, og jeg benyttede lejligheden til at cykle en tur langs med Hovedstadens Letbanes nordlige del.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved det kommende stoppested Glostrup Nord Hersted er der opsat læskure, eller hvad man nu skal kalde de diminutive skærme/tage - men de er trods alt bedre end ingenting. Jeg fotograferer mod nord, og det er Nordre Ringvej til højre.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Dynamovej fotograferet mod vest langs Gladsaxe Ringvej. Det er Herlev Hospital i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Gladsaxevej, set mod  vest langs Gladsaxe Ringvej. Det er stadig Herlev Hospital i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Gammelmosevej set mod nord langs Buddingevej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Buddingevej set mod nord fra krydset ved Christian X's Allé. 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Klampenborgvej i Lyngby, set mod sydvest. I baggrunden efter S-kurven kommer stoppestedet Lyngby Centrum til at ligge.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporvejens trace langs Lundtoftegårdsvej, set mod nord fra krydset ved Lyngbygårdsvej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Akademivej DTU ses her i højre side af billedet, bag gitteret. Jeg fotograferer mod øst langs Akademivej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Anker Engelundsvej set mod vest fra krydset ved Lundtoftegårdsvej. Stoppestedet Anker Engelundsvej DTU kommer til at ligge lige bag køretøjet med det løftede lad.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I kurven, hvor sporvejen svinger mod nord langs Helsingørmotorvejen ud for Anker Engelundsvej, er der nu lagt betonplader. Jeg fotograferer mod øst med Helsingørmotorvejen i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Den sidste del af sporvejens trace før den kommende endestation Lundtofte, som ses i baggrunden. Til venstre, vest for traceen, er etableret et større lager af skinner, sveller og andre byggematerialer. Jeg fotograferer mod nord.

v.h.
Ottoemil     

Hovedstadens Letbane i de sidste par uger
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 23/10-23, 14:15.
Citat fra: anders_vejby Dato 17/10-23, 21:42Tak for flotte billeder! Det ser umiddelbart ud til at gå pænt foran, måske vil tidsplanen kunne overholdes. Er nogen der har dato eller gæt på hvornår de første strømmaster bliver sat op?

ja tak for de flotte fotos vejret gør det ikke dårligere
Som læ mand tænker jeg. hovedet parten, ingen skinner, ingen master, ingen strøm

kan da glæde mig over der i Lyngby vise steder er kommet græs. Det er jo en grønløsning

beklager, men sat... mig det går langsomt. Så meget arbejde og så ikke kommet længere.

tidsplan. hmm synes den ene forsinkelse after den anden popper op på forskellige steder.

* glæder mig vildt til den er færdig, og min mistro er gjort til skamme, det vil glæde mig*

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak