Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Aftenstemning på Aalborg Banegård
Aftenstemning på Aalborg Banegård
Af andersj, Aalborg. 12/09-22, 02:00.
Jeg ville lige lege lidt med kameraet på min nye telefon og nogle anderledes vinkler. Jeg ville dog gerne have haft hele bogien med på begge togsæt.

På billederne ses Nordjyske Jernbaner LM 616 netop ankommet fra Skagen og MG 04 mod Aalborg Lufthavn, netop ankommet fra Aarhus. LM 616 blev leveret i 2021 og MG 04 er et af de få prototype-IC4 der stadig er i drift. Det var også MG 04 der kørte de første afgange med passagerer i overvåget prøvedrift mellem Lindholm og Aarhus tilbage i 2007.

Billederne er taget sent søndag aften den 11. september 2022.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Anders

Aftenstemning på Aalborg Banegård
Af andersj, Aalborg. 21/10-22, 22:31.
Her til aften blev det til endnu et billede, for mens jeg stod i læ under perrontaget ankom et lettere forsinket IC 4155 fra Fredericia bestående af MG 5610 i spor 0.

Det er jo usædvanligt, for man kan ikke stille hovedtogveje til og fra spor 0 i Aalborg - kun rangertogveje. Så personførende tog har jeg aldrig set benytte 0, udover Limfjordsbanens tog til Østhavnen (som også foregår som rangering). Jeg undrede mig også over at der ikke var stillet signal til nogle af de øvrige spor og at toget kørte meget langsomt ind på stationen.

Fra perronen ved man naturligvis ikke alt, men min formodning er at trafiklederen i Kmp Aalborg ikke kiggede langt nok frem i toggangen og derfor fik foretaget et par uheldige beslutninger i forhold til sporbenyttelse.

Der har engang været en PU'er i spor 0 og mulighed for at stille hovedtogveje, men det er en del år siden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak