Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Stålvalseværkets rangermaskiner
Stålvalseværkets rangermaskiner
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 19/09-22, 12:19.
Jeg har været en tur i Frederiksværk og fået 2 af stålvalseværkets lokomotiver i kassen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Den første er nem nok: Det er Henschel 31107/1965.


Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Den anden kniber det lidt mere med. Det er en Jung og dem har jeg (mindst) to af i databasen: Jung 13266/1959 og Jung 13434/1962. Hvem har det rigtige svar?

Har stålvalseværket i øvrigt flere rangermaskiner tilbage eller er resten røget i den store gryde?

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Citat fra: Tommy Nilsson Dato 19/09-22, 12:19Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Den anden kniber det lidt mere med. Det er en Jung og dem har jeg (mindst) to af i databasen: Jung 13266/1959 og Jung 13434/1962. Hvem har det rigtige svar?

Jeg mener, detaljerne peger på Stålvalseværkets nr. 215 Jung 13976/1966, se billede 5 *her*.

Se evt. en oversigt her: http://www.sebtus.de/op_dansteel.html .

M.v.h.
Niels

Det er rigtig nok nr. 215 - her set fra den anden side
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Luftfoto fra SDFE (2022) der viser en MH rangermaskine, stadig uden sporforbindelse til omverdenen. 

Stålvalseværkets rangermaskiner
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 5/10-22, 10:30.
Citat fra: william skov Dato  3/10-22, 15:44Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Luftfoto fra SDFE (2022) der viser en MH rangermaskine, stadig uden sporforbindelse til omverdenen. 
Det må være en af disse:
DSB MH 336
DSB MH 364
De øvrige MH´ere DDS har ejet, er alle ophugget.

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Gå op Sider:[1]

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak