Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- S-Bahn Berlin
S-Bahn Berlin
Af Skylight. 5/04-22, 20:22.
Jeg har set lidt førerrumsvideoer på forskellige S-Bahn linjer i Berlin. Det virker til at være et gammelt system som måske savner lidt investeringer. Toget ligger meget uroligt i sporet, og kommer ikke meget over 60mk/t på lange lige stræk.
Dertil, er der nok 30-40 hastighedsadvarsler på en strækning, selvom toget aldrig virker til at køre særlig hurtigt. Signaler der først skifter 5 sek før toget kommer, selvom der ikke er noget foran.
Er der nogen med mere indsigt i systemet, er det sporet, eller materielet der trænger til fornyelse?
Hvad betyder de tal der er under udvalgte signaler (fx 6)?

S-Bahn Berlin
Af 1993matias, Kh. 5/04-22, 21:42.
Har du et eksempel på sådan en video? Evt. et tidspunkt i videoen, hvor det, du spørger om, sker?

Mvh Matias
www.Tognål.dk - pins og slipsenåle med masser af danske og svenske tog

S-Bahn Berlin
Af Leif Jørgensen, Hedehusene. 5/04-22, 22:58.
Der er flere YouTube-kanaler med førerrumsvideoer fra Berlins S-Bahn:
* macman230799
* Bimmelbahnpilot (mest fra 8-12 år siden, noget overlap)
* PVPrivatbahnAG (mest fra 7 år siden)

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

S-Bahn Berlin
Af andersj, Aalborg. 5/04-22, 23:30.
Tal under signaler i Tyskland har typisk noget med hastigheden at gøre. Det kan både være forvarsel om hastigheden ved næste signal (gult tal) eller hastigheden der gælder fra pågældende signal (hvidt tal)

Tallet skal ganges med 10, så 5 betyder 50 km/t og 10 betyder 100 km/t. 

Anders

S-Bahn Berlin
Af steenth. 6/04-22, 11:07.
Seneste redigering: 6/04-22, 11:10 af steenth
Jeg mangler strækning at forholde mig til. Men specielt i vest del af byen har S-bahn fået en opgradering med nye Ks-signaler... Så det ligner at man med vilje at man skiller grøn signal i kort tid før toget kommer. Ellers ligner de fleste hastighedsnedsættelser er pga. kurver....

S-Bahn Berlin
Af Skylight. 7/04-22, 22:25.
Den ene strækning er S7, fra Westkreutz mod Grunewald og Nikolassee. Der er lange lige stræk, men relativ lav hastighed ca 60kmt, og en del uro i vognen, der ikke virker til at ligge jævnt i sporet.
Den anden er S9, sydpå fra Adlershof.

S-Bahn Berlin
Af steenth. 8/04-22, 12:20.
Jeg har kigget på S7 med denne video https://www.youtube.com/watch?v=utK4tHHJMUw - fra Westkreutz mod Grunewald er del kurver. Fra Grunewald til Nikolassee sættes hastigheden op til 100 km/t lige efter perron - 54:35.. men jeg kan godt se at toget ligger uroligt på den strækning. Jeg det andet eksempel senere....

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak