Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 34
Citat fra: Michael Deichmann Dato 10/11-22, 09:39
Citat fra: TWB Dato  9/11-22, 09:28Om "fejlinvesteringen" bedres ved at bruge 100 mio eller mere og så lade disse 8 EB-lok. stå uden at lave noget et eller andet sted - det er da ikke særligt smart.
Der kommer sgu da ikke til at stå 8 Vectron og fise husleje af! Alle indgår i den daglige drift og kommer ud at køre. Alt andet vil da være tåbeligt. Maskineri skal holdes i gang, men ja, der vil stå skiftevis 8 flere standby eller på værksted. Her under indkøringen med børnesygdommene giver det en mere robust drift.

Det ændrer ikke på at der er indkøbt 8 EB-lok til brug for sandwichkørsel!

Så måtte de ikke blive brugt til dette - så er de overflødige. Uanset om de så måtte blive brugt i den daglige drift.

Alt andet lige er der flere EB-lok end behovet er til medmindre de så kører i sandwichkørsel til og fra Tyskland.

Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.

Anders

Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 13:37Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.
Sålænge der ikke er andet at bruge disse 8 EB-lok til - så er en anskaffelse af styrevogne kun noget som foredyrer projektet.

Citat fra: TWB Dato 10/11-22, 13:53
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 13:37Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.
Sålænge der ikke er andet at bruge disse 8 EB-lok til - så er en anskaffelse af styrevogne kun noget som foredyrer projektet.

Derfor bør man jo også finde opgaver til disse lokomotiver, eksempelvis ved at købe flere Talgo-stammer eller sælge/udleje lokomotiverne så de ikke belaster økonomien unødvendigt i de internationale tog.

Anders

Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 18:41
Citat fra: TWB Dato 10/11-22, 13:53
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 13:37Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.
Sålænge der ikke er andet at bruge disse 8 EB-lok til - så er en anskaffelse af styrevogne kun noget som foredyrer projektet.

Derfor bør man jo også finde opgaver til disse lokomotiver, eksempelvis ved at købe flere Talgo-stammer eller sælge/udleje lokomotiverne så de ikke belaster økonomien unødvendigt i de internationale tog.

I første omgang skal der bruge lokomotiver til testkørsler med Talgo udover den daglige drift og senere kan det være de skal bruges til andre formål.

Der kan også skrues på andre ting i forhold til udgifterne.

I øvrigt skal der fast holde et lokomotiv i Hamborg, så det er "kun" 7 EB'er der er tale om.

Citat fra: Time will tell Dato 10/11-22, 19:18
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 18:41
Citat fra: TWB Dato 10/11-22, 13:53
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 13:37Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.
Sålænge der ikke er andet at bruge disse 8 EB-lok til - så er en anskaffelse af styrevogne kun noget som foredyrer projektet.

Derfor bør man jo også finde opgaver til disse lokomotiver, eksempelvis ved at købe flere Talgo-stammer eller sælge/udleje lokomotiverne så de ikke belaster økonomien unødvendigt i de internationale tog.

I første omgang skal der bruge lokomotiver til testkørsler med Talgo udover den daglige drift og senere kan det være de skal bruges til andre formål.

Der kan også skrues på andre ting i forhold til udgifterne.

I øvrigt skal der fast holde et lokomotiv i Hamborg, så det er "kun" 7 EB'er der er tale om.
Altså allerede en fejlindkøb af 7 EB-lok hvis man alligevel ikke vil benytte sandwichkørsel.

Citat fra: TWB Dato 12/11-22, 07:38
Citat fra: Time will tell Dato 10/11-22, 19:18
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 18:41
Citat fra: TWB Dato 10/11-22, 13:53
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 13:37Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.
Sålænge der ikke er andet at bruge disse 8 EB-lok til - så er en anskaffelse af styrevogne kun noget som foredyrer projektet.

Derfor bør man jo også finde opgaver til disse lokomotiver, eksempelvis ved at købe flere Talgo-stammer eller sælge/udleje lokomotiverne så de ikke belaster økonomien unødvendigt i de internationale tog.

I første omgang skal der bruge lokomotiver til testkørsler med Talgo udover den daglige drift og senere kan det være de skal bruges til andre formål.

Der kan også skrues på andre ting i forhold til udgifterne.

I øvrigt skal der fast holde et lokomotiv i Hamborg, så det er "kun" 7 EB'er der er tale om.
Altså allerede en fejlindkøb af 7 EB-lok hvis man alligevel ikke vil benytte sandwichkørsel.

Man kan sagtens springe 5-10 indlæg i denne tråd over, for det hele kører i ring og der kommer intet nyt (hvad det så skulle være) på bordet.

Man kan sagtens springe 5-10 indlæg i denne tråd over, for det hele kører i ring og der kommer intet nyt (hvad det så skulle være) på bordet.
[/quote]
Der er jo nogle som har svært ved at fatte at alle andre løsninger end den oprindelige med sandwichløsningen blot indebærer ekstra udgifter.

Men dit indlæg falder vel klart ind under noget som kan springes over.

Citat fra: TWB Dato 12/11-22, 07:38
Citat fra: Time will tell Dato 10/11-22, 19:18
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 18:41
Citat fra: TWB Dato 10/11-22, 13:53
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 13:37Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.
Sålænge der ikke er andet at bruge disse 8 EB-lok til - så er en anskaffelse af styrevogne kun noget som foredyrer projektet.

Derfor bør man jo også finde opgaver til disse lokomotiver, eksempelvis ved at købe flere Talgo-stammer eller sælge/udleje lokomotiverne så de ikke belaster økonomien unødvendigt i de internationale tog.

I første omgang skal der bruge lokomotiver til testkørsler med Talgo udover den daglige drift og senere kan det være de skal bruges til andre formål.

Der kan også skrues på andre ting i forhold til udgifterne.

I øvrigt skal der fast holde et lokomotiv i Hamborg, så det er "kun" 7 EB'er der er tale om.
Altså allerede en fejlindkøb af 7 EB-lok hvis man alligevel ikke vil benytte sandwichkørsel.


Lad os nu også se om det også er konklusionen om 30 år

Citat fra: Time will tell Dato 12/11-22, 15:18
Citat fra: TWB Dato 12/11-22, 07:38
Citat fra: Time will tell Dato 10/11-22, 19:18
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 18:41
Citat fra: TWB Dato 10/11-22, 13:53
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 13:37Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.
Sålænge der ikke er andet at bruge disse 8 EB-lok til - så er en anskaffelse af styrevogne kun noget som foredyrer projektet.

Derfor bør man jo også finde opgaver til disse lokomotiver, eksempelvis ved at købe flere Talgo-stammer eller sælge/udleje lokomotiverne så de ikke belaster økonomien unødvendigt i de internationale tog.

I første omgang skal der bruge lokomotiver til testkørsler med Talgo udover den daglige drift og senere kan det være de skal bruges til andre formål.

Der kan også skrues på andre ting i forhold til udgifterne.

I øvrigt skal der fast holde et lokomotiv i Hamborg, så det er "kun" 7 EB'er der er tale om.
Altså allerede en fejlindkøb af 7 EB-lok hvis man alligevel ikke vil benytte sandwichkørsel.


Lad os nu også se om det også er konklusionen om 30 år
Uinteressant da vi allerede nu kan drage konklusionen.
Såfremt man kan klare trafikken med kun q ekstra EB-lok i Hamburg  - så er der indkøbt 7 overflødige!

Jeg når alligevel ikke at se hvad man konkluderer om 30 år!

Citat fra: TWB Dato 12/11-22, 17:17
Citat fra: Time will tell Dato 12/11-22, 15:18
Citat fra: TWB Dato 12/11-22, 07:38
Citat fra: Time will tell Dato 10/11-22, 19:18
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 18:41
Citat fra: TWB Dato 10/11-22, 13:53
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 13:37Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.
Sålænge der ikke er andet at bruge disse 8 EB-lok til - så er en anskaffelse af styrevogne kun noget som foredyrer projektet.

Derfor bør man jo også finde opgaver til disse lokomotiver, eksempelvis ved at købe flere Talgo-stammer eller sælge/udleje lokomotiverne så de ikke belaster økonomien unødvendigt i de internationale tog.

I første omgang skal der bruge lokomotiver til testkørsler med Talgo udover den daglige drift og senere kan det være de skal bruges til andre formål.

Der kan også skrues på andre ting i forhold til udgifterne.

I øvrigt skal der fast holde et lokomotiv i Hamborg, så det er "kun" 7 EB'er der er tale om.
Altså allerede en fejlindkøb af 7 EB-lok hvis man alligevel ikke vil benytte sandwichkørsel.


Lad os nu også se om det også er konklusionen om 30 år
Uinteressant da vi allerede nu kan drage konklusionen.
Såfremt man kan klare trafikken med kun q ekstra EB-lok i Hamburg  - så er der indkøbt 7 overflødige!

Jeg når alligevel ikke at se hvad man konkluderer om 30 år!

Så du vil allerede nu forudse at de 7 for altid vil være i overskud?

Citat fra: Time will tell Dato 12/11-22, 17:26
Citat fra: TWB Dato 12/11-22, 17:17
Citat fra: Time will tell Dato 12/11-22, 15:18
Citat fra: TWB Dato 12/11-22, 07:38
Citat fra: Time will tell Dato 10/11-22, 19:18
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 18:41
Citat fra: TWB Dato 10/11-22, 13:53
Citat fra: andersj Dato 10/11-22, 13:37Ja, humlen er jo at man skal afskrive på 2 lokomotiver for hver Talgo-stamme uanset om de bruges eller ej - for de er jo købt. Så hvis man ikke gør noget ved det, så kan konkurrenter komme ind og køre København-Hamburg med væsentligt lavere omkostninger end DSB/DB.
Vognene er jo heller ikke de billigste som følge af den lille serie og de høje projektomkostninger.
Sålænge der ikke er andet at bruge disse 8 EB-lok til - så er en anskaffelse af styrevogne kun noget som foredyrer projektet.

Derfor bør man jo også finde opgaver til disse lokomotiver, eksempelvis ved at købe flere Talgo-stammer eller sælge/udleje lokomotiverne så de ikke belaster økonomien unødvendigt i de internationale tog.

I første omgang skal der bruge lokomotiver til testkørsler med Talgo udover den daglige drift og senere kan det være de skal bruges til andre formål.

Der kan også skrues på andre ting i forhold til udgifterne.

I øvrigt skal der fast holde et lokomotiv i Hamborg, så det er "kun" 7 EB'er der er tale om.
Altså allerede en fejlindkøb af 7 EB-lok hvis man alligevel ikke vil benytte sandwichkørsel.


Lad os nu også se om det også er konklusionen om 30 år
Uinteressant da vi allerede nu kan drage konklusionen.
Såfremt man kan klare trafikken med kun q ekstra EB-lok i Hamburg  - så er der indkøbt 7 overflødige!

Jeg når alligevel ikke at se hvad man konkluderer om 30 år!

Så du vil allerede nu forudse at de 7 for altid vil være i overskud?
Ja - de er købt til et specifikt formål som måske ikke finder sted alligevel.

Så de er aktuelt i overskud.

At man så "opfinder" en måde at bruge dem på senere ændrer da ikke ved at de d.d. er i overskud.

Så er de officielle oprangeringsplaner fra DB klar: https://www.fernbahn.de/datenbank/suche/?fahrplan_jahr=2023&zug_bereich=&zug_gattung=&zug_nummer=392-399&zug_linie=&ice_typ=&wagengattung=&wagengattung_suche=AND&fv_suche_reihungsverzeichnis=1#form1

Bemærk at oplysningerne kun er retvisende for den del af turen der foregår med Deutsche Bahn som operatør. Derfor vises hastigheden som 160 km/t for IC3 og der vises heller ikke de lokalvogne der kun kører internt i Danmark. Disse lokalvogne forsvinder med overgangen til IC1 og vil blive fordelt på øvrige tog.

Ved at trykke på "ansehen" kan man også se de planlagte omløbsplaner på tysk side for både lokomotiv og vogne.

11xx togene (sommerforstærker) er endnu ikke lagt op i databasen.

Anders

Citat fra: andersj Dato 16/11-22, 21:52Bemærk at oplysningerne kun er retvisende for den del af turen der foregår med Deutsche Bahn som operatør. Derfor vises hastigheden som 160 km/t for IC3

IC3 må kun køre 140 km/t i Tyskland

Er der ikke fejl i oprangeringen for IC3? Det ser ud som om første klasse er i den forkerte ende af vognen.

Gå op Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 34

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak