Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Tyske IC1-vogne overtager trafikken til Hamborg
Gå ned Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14
Citat fra: mpp Dato 17/11-22, 12:31Er der ikke fejl i oprangeringen for IC3? Det ser ud som om første klasse er i den forkerte ende af vognen.

Jeg vil nu ikke kalde det for en fejl i oprangeringen, men der er ganske rigtigt et par MFA som er "vendt om"  ;)

Jo, du har ret. I nogle af oprangeringerne er der byttet om på placeringen af 1. klasse og stillekupe i MFA (ABpf på oversigten), men det er ikke konsekvent, der er faktisk nogle tog, hvor det er angivet rigtigt i en vogn og forkert i 1 eller 2 andre.

Flemming

Citat fra: ivar Dato 22/10-22, 01:26
Citat fra: Time will tell Dato 22/10-22, 00:28
Citat fra: bastholm Dato 21/10-22, 14:44
Citat fra: ulrikko Dato 21/10-22, 14:23Kommer Vectron + IC1 vognene til at køre 200km/t mellem Kbh H og Ringsted?
Og et tillægsspørgsmål: Kommer den til at køre 160km/t eller 180km/t resten af vejen til Padborg?

Forhåbentligt når TIB-S at blive ændret så de kan kører op til 180 km/t hele vejen København - Padborg. De 200 km/t kommer først senere.

Drøm bare videre, der er mange ting i den kabale, der skal gå op

Jeg har drømt videre og nu har Banedanmark tydet mine drømme og sætter hastigheden for lok+vogne op til 180 km/t på TIB 1 og 26:

https://www.bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/TIB_S

Gad vide hvad jeg skal drømme om nu ?

" Jeg har drømt videre og nu har Banedanmark tydet mine drømme og sætter hastigheden for lok+vogne op til 180 km/t på TIB 1 og 26:

https://www.bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/TIB_S

Gad vide hvad jeg skal drømme om nu ?"

—————-
Du skal drømme videre. Det er muligt at den generelle hastighed bliver sat op til 180, men der er jævnfør TIB ikke nogle steder hvor hastigheden reelt bliver ændret. Du skal kigge på den grå streg i Tib.....

Jeg retter lige mig selv.
På strækning 1 er der ikke nogle ændringer. Ned gennem Sønderjylland kan der visse steder køres 180 med lok/vogne

Citat fra: Lasseno Dato  7/12-22, 15:13Jeg retter lige mig selv.
På strækning 1 er der ikke nogle ændringer. Ned gennem Sønderjylland kan der visse steder køres 180 med lok/vogne
Tjek lige strækning 1 igen så, for hastigheden er hævet til 180 i den grå linje. Jeg sidder selv og kigger på delstrækningen ved Hedehusene.

Åbn TIB-S Rettelse 16-12-22 så kan du se de ændrede sider i den nye TIB-S.

Det ser desværre ud til at DSB og DB har valgt at beholde reservationskravet i sommerperioden på de internationale tog. Både DB's online billetsalg og DSB's internationale køreplaner nævner kravet.

Kravet gælder kun mellem Padborg og første station i Tyskland på de tog der kører direkte til Hamburg.

Det er ærgerligt at det åbenbart ikke har været muligt at finde nok IC1 vogne til at man kan droppe reservationskravet.

Anders

Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20Det ser desværre ud til at DSB og DB har valgt at beholde reservationskravet i sommerperioden på de internationale tog. Både DB's online billetsalg og DSB's internationale køreplaner nævner kravet.

Kravet gælder kun mellem Padborg og første station i Tyskland på de tog der kører direkte til Hamburg.

Det er ærgerligt at det åbenbart ikke har været muligt at finde nok IC1 vogne til at man kan droppe reservationskravet.

Jeg må indrømme at de gange jeg har taget toget til Hamburg, har jeg været glad for at der har været et reservationskrav, så man netop kan være sikker på man har siddeplads hele vejen.

Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20Det er ærgerligt at det åbenbart ikke har været muligt at finde nok IC1 vogne til at man kan droppe reservationskravet.

Togene kan ikke være længere pga. perronlængden i Hamborg hvor toget skal kunne være på en halv perron. 3xIC3, EB+7vogne eller EB+6vogne+EB er det maksimale der er plads til.

Citat fra: LM94 Dato 29/12-22, 08:21
Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20Det ser desværre ud til at DSB og DB har valgt at beholde reservationskravet i sommerperioden på de internationale tog. Både DB's online billetsalg og DSB's internationale køreplaner nævner kravet.

Kravet gælder kun mellem Padborg og første station i Tyskland på de tog der kører direkte til Hamburg.

Det er ærgerligt at det åbenbart ikke har været muligt at finde nok IC1 vogne til at man kan droppe reservationskravet.

Jeg må indrømme at de gange jeg har taget toget til Hamburg, har jeg været glad for at der har været et reservationskrav, så man netop kan være sikker på man har siddeplads hele vejen.
Hvorfor ikke gøre det muligt som et tilvalg.

Betal f.eks. 20 kr og du er garanteret en siddeplads.


Citat fra: TWB Dato 29/12-22, 09:06
Citat fra: LM94 Dato 29/12-22, 08:21
Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20Det ser desværre ud til at DSB og DB har valgt at beholde reservationskravet i sommerperioden på de internationale tog. Både DB's online billetsalg og DSB's internationale køreplaner nævner kravet.

Kravet gælder kun mellem Padborg og første station i Tyskland på de tog der kører direkte til Hamburg.

Det er ærgerligt at det åbenbart ikke har været muligt at finde nok IC1 vogne til at man kan droppe reservationskravet.

Jeg må indrømme at de gange jeg har taget toget til Hamburg, har jeg været glad for at der har været et reservationskrav, så man netop kan være sikker på man har siddeplads hele vejen.
Hvorfor ikke gøre det muligt som et tilvalg.

Betal f.eks. 20 kr og du er garanteret en siddeplads.



Betaler du 10 kroner mere, så er du garanteret en siddeplads, da det er prisen for en pladsbillet (30 kr.).

Citat fra: LM94 Dato 29/12-22, 08:21
Citat fra: andersj Dato 29/12-22, 02:20..

Jeg må indrømme at de gange jeg har taget toget til Hamburg, har jeg været glad for at der har været et reservationskrav, så man netop kan være sikker på man har siddeplads hele vejen.

Forstår ikke forskellen ?

Man kan da reservere plads, selv om der ikke er reservationskrav ?

Godeftermiddag

Det gør en stor forskel. Det gør at rejsen bliver mere rolig og behaglig. Så slipper man for den tumult, som dem uden pladsbillet skaber ved større stationen, når de skal flytte rundt på sig selv og deres pakkenelliker. For de kigger ikke efter om der reserveret før de sætter sig.

Hilsner Keld 

Reservationskravet er dejligt. Da vi var i Berlin i Juni var der ikke reservationskrav og folk kunne tilmed bruge toget til indenrigsrejser. Det var totalt kaos fra Kolding og umuligt at komme rundt i toget fra Ringsted (på vej hjem). I juli rejste vi så Hamborg–Zurich i et tog hvor folk stod som sild i en tønde hele vejen ind i kupeerne. Der var en station hvor de bad folk der stod op om at stå af og tage det næste tog. Jaja, vi havde da sæder, men vores oplevelse blev stadig ødelagt lidt af, at vi ikke lige kunne gå på toilettet eller i restaurantvognen uden at skulle træde over folk

Og derudover ville den bedste løsning (indtil Femarn bliver en realitet) jo nok være at forlænge regionaltogene fra Flensborg til Tinglev, køre til Sønderborg en gang i timen og droppe paskontrollen i Padborg (hvilket nok er udenfor emnet i det her forum). Så ville man have en alternativ forbindelse en gang i timen til Hamborg med et enkelt skift (i stedet for 2 skift hver anden time som nu) og den kunne så blive brugt af dem, der enten skal til en station mellem Padborg og Hamborg eller som ikke er hurtige nok til at få en pladsbillet.

Gå op Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 14

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak