Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- K23 er nu tilgængelige på Banedanmarks hjemmeside
Gå ned Sider: 1 [2]
K23 er nu tilgængelige på Banedanmarks hjemmeside
Af Peter Linaa. 30/09-22, 22:02.
Seneste redigering: 30/09-22, 22:07 af Peter Linaa
Er der endnu ikke nogen, som har fundet ud af, hvad "Port2rail" står for ved de 7 FX 71xx-tognumre i TKG side 5-1 til 7-1?

Peter L

K23 er nu tilgængelige på Banedanmarks hjemmeside
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 30/09-22, 22:20.
Port2Rail må være den iberisk - franske transportkorridor for intermodal transport der forlænges til Danmark.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Frank Poulsen Dato 30/09-22, 15:05Måske Rejseplanen ikke burde annoncere spor før på selve dagen... Det kan kun forvirre hvis folk tror på det...

Trafikvirksomhederne bestemmer. F.eks. forsøger DSB sig nu med ikke at levere spornumre for S-tog kort tid før afgang.

Jeg har noteret mig at der under "togart" står EB300 eller EB 360". Hvad er forskellen, hvis nogen?

Det er den togtype og vægt på toget, som køreplanen er udregnet efter. EB 300 er for eksempel en litra EB med fem dobbeltdækkervogne og EB 360 er med seks dobbeltdækkervogne (en dobbeltdækkervogn = 50 tons + passagerer). Der kan godt køres med en anden togtype eller med flere eller færre vogne i praksis. Men hvis et tog for eksempel er tungere end forudsat i køreplanen, så er det ikke sikkert den holder.

Med venlige hilsner
Leif Jørgensen

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak