Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- K23 er nu tilgængelige på Banedanmarks hjemmeside
Gå ned Sider:[1] 2

Hilsen Mikkel

Nogle der kan forklare hvor nogle af IL løbene skifter tognummer i perioder, men har præcis samme afgangs- og ankomsttidspunker?

Mit ene eksempel er IL319 og IL321. Afgang fra CPH 06:04, ankomst til OD 07:37. Præcis samme tider, men forskellige tognumre afhængig af kørselsperiode.

K23 - nyt jernbaneselskab?
Af ME1505. 27/09-22, 14:33.
Seneste redigering: 27/09-22, 14:38 af ME1505
Tak for link.

Port2Rail fremgår i TKG med syv tognumre (FX7101-FX7106 og FX7108) og togart ME1600. Er det et nyt jernbaneselskab?

Med venlig hilsen
Jesper

Citat fra: LM94 Dato 27/09-22, 14:29Nogle der kan forklare hvor nogle af IL løbene skifter tognummer i perioder, men har præcis samme afgangs- og ankomsttidspunker?

Mit ene eksempel er IL319 og IL321. Afgang fra CPH 06:04, ankomst til OD 07:37. Præcis samme tider, men forskellige tognumre afhængig af kørselsperiode.

IL 319 kører via Køge Nord, IL 321 via Roskilde  ;)

Citat fra: AndreasM Dato 27/09-22, 15:18
Citat fra: LM94 Dato 27/09-22, 14:29Nogle der kan forklare hvor nogle af IL løbene skifter tognummer i perioder, men har præcis samme afgangs- og ankomsttidspunker?

Mit ene eksempel er IL319 og IL321. Afgang fra CPH 06:04, ankomst til OD 07:37. Præcis samme tider, men forskellige tognumre afhængig af kørselsperiode.

IL 319 kører via Køge Nord, IL 321 via Roskilde  ;)

28 år og fejl 40 har allerede indfundet sig... HJÆLP! (snakker om mig selv).

K23 er nu tilgængelige på Banedanmarks hjemmeside
Af Gæst Kallorius. 27/09-22, 23:28.
Seneste redigering: 27/09-22, 23:32 af Kallorius
Det ligner at de "korte" ture Østerport-CPH med 13xx-tog bortfalder helt hvilket betyder at der kun køre 3 tog i timen i hver retning mellem København H, Lufthavnen og Malmø udenfor myldretiden.

Samtidig overgår alt DSBs Øresundkørsel til Transdev Øresund.

Nivå-togene på Kystbanen føres fremover til/fra Næstved via Køge og Haslev (Lille Syd)

Citat fra: Kallorius Dato 27/09-22, 23:28Nivå-togene på Kystbanen føres fremover til/fra Næstved via Køge og Haslev (Lille Syd)
......fra april 2023..........

Mvh
Lars

Tak for info.

Ved du hvornår kommer DSB med er mere overskuelig køreplan?

På forhånd tak

Jeg synes de plejer at lægge en pdf-fil op på DSB's hjemmeside en gang i november, der ikke er på 700+ sider :-)

Spændende hver gang den udkommer. Jeg lægger også mærke til, at jeg ikke kan finde nogen DSB-afgange, der er sat op med ET. Betyder det mon, at det er slut med ET i DSB-regi fra december? Og ved nogen mon så, om der er hold i at 20xx togene bliver fremført med ER?

Bedste hilsner,
Jarl

Citat fra: OHJDL39 Dato 29/09-22, 16:42Jeg lægger også mærke til, at jeg ikke kan finde nogen DSB-afgange, der er sat op med ET. Betyder det mon, at det er slut med ET i DSB-regi fra december?
Det spørgsmål kommer med lige så stor præcision som togene hvert år. Nej, det betyder at ingen af køreplanerne er beregnet på grundlag af ET's data. Køreplanerne er formentlig beregnet efter den langsomste af de litra der er i spil, så når man så benytter en af de andre i den daglige disponering, er der ingen problemer med at holde køreplanen. Husk også på at det er Banedanmark der laver tjenestekøreplanerne og ikke DSB.

Den første halvanden uge af K23 er vel også på Rejseplanen nu, da man kan søge frem til og med den 21. december. Eller?

Citat fra: OHJDL39 Dato 29/09-22, 16:42Betyder det mon, at det er slut med ET i DSB-regi fra december? Og ved nogen mon så, om der er hold i at 20xx togene bliver fremført med ER?


DSB beholder 10 ET i K23. Frem til april skal de primært kører Nivå-tog og 20xx-systemet.
Enkelte 20xx-tog skal køres med ER men ellers er det primært ET

Citat fra: Kallorius Dato 27/09-22, 23:28hvilket betyder at der kun køre 3 tog i timen i hver retning mellem København H, Lufthavnen og Malmø udenfor myldretiden.

Nu ikke så sortseende, der bliver faktisk hele 4 tog I timen!

Med det der bliver kaldt tilnærmelsesvis 15-minutters drift: 20-minutters drift med en ekstra afgang i midten.

Eksempel, afgang minuttal 00, 20, 40, 50, 00

Om det så gør det bedre, vil jeg ikke kommentere 😁

K23 er nu tilgængelige på Banedanmarks hjemmeside
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 29/09-22, 23:09.
Iflg. Rejseplanen.dk vil togene 2022-12-20 afgå mod vest fra Københavns Lufthavn fra såvel spor 1, 2 som 12.

Det var da hurtigt den ene af de nye perroner blev færdig, må man sige.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Måske Rejseplanen ikke burde annoncere spor før på selve dagen... Det kan kun forvirre hvis folk tror på det...

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak