Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Betaling for brug af Banedanmarks net - er der balance?
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Michael Deichmann Dato 23/05-23, 19:15Nu kan man desværre ikke skruen tiden tilbage og omgøre fortidens beslutninger eller mangel på samme (hvilket også er en beslutning).

Godt nok ser jeg ikke den store mening i at brokke sig i et onlineforum, men jeg må give vollensir at godt nok forsøger man nu at "rette op", men man udvider ligesom ikke sin beslutningsdygtighed til ting, man ikke har konkrete dårlige erfaringer med. Man tror altid man kan gøre det hele til den halve pris og når det viser sig at det kan man ikke, så venter man og håber at en eller anden teknologi på magisk vis kan løse alle vores problemer (*host* elbiler *host*).

Der kan altså generelt peges på den manglende politiske vilje til grundlæggende at løse problemer frem for lige at gøre det allermest nødvendige efter det i mange år har været tydeligt hvad der skal gøres ved det.

Det er en interessant tråd, og jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogle kan give svar på!

Ift betaling, så står der tidligere i denne tråd fx tal for infrastrukturafgifter, miljøtilskud og broafgifter

Men hvad med betaling for energi?
Hvad betaler en operatør for fossilt brændstof? Er det på niveau med hvad fx lastbiler skal betale for den samme mængde, altså en literpris - ganske som jeg som privatperson kender til det ved enhver tankstation?
Og dertil - hvad betaler en operatør for el?

Jeg tænker de tal også skal medregnes når man tænker på denne tråds start hvor der skrives om vognmændenes utilfredshed

Desværre er jeg ikke selv i stand til at finde svar på ovennævnte spørgsmål, hverken i forhold til el og fossile brændstoffer

Mvh
Henrik

Hvis du har eget tankanlæg, afhænger prisen på diesel bl.a. af, hvor god du er til at indkøbe og forhandle med leverandøren.

Citat fra: Niels Munch Dato 24/05-23, 09:18Hvis du har eget tankanlæg, afhænger prisen på diesel bl.a. af, hvor god du er til at indkøbe og forhandle med leverandøren.

Det giver god mening! Og så er det ikke nemt at finde en fælles pris at sammenligne ud fra!!
Hvad med brug af el?
Er der flere leverandører der kan sælge til de forskellige operatører?
Og uanset hvem der betales til, så skal der vel også betales til vedligeholdelse at den infrastruktur??
Køretråd er jo nok ikke gratis....

Mvh
Henrik

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak