Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Ny ejer af Arriva Danmark
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Bent Jensen Dato 25/05-23, 20:44Nej det er faktisk rigtigt var i Banedanmark i en del år,indtil det blev privatiseret der troede jeg DSB blev privatiseret først.

Øh, da jeg stod op i morges, var Banedanmark en styrelse under Transportministeriet.

Ny ejer af Arriva Danmark
Af RasmusD. 25/05-23, 23:00.
Citat fra: Niels Munch Dato 25/05-23, 20:53Øh, da jeg stod op i morges, var Banedanmark en styrelse under Transportministeriet.


Så vidt jeg husker solgte de hele deres entreprenør-arm fra. Altså den del af organisationen, der kunne vedligeholde skinner og skifte dem ud.  Inklusiv materiel, personale osv.

Citat fra: RasmusD Dato 25/05-23, 23:00
Citat fra: Niels Munch Dato 25/05-23, 20:53Øh, da jeg stod op i morges, var Banedanmark en styrelse under Transportministeriet.


Så vidt jeg husker solgte de hele deres entreprenør-arm fra. Altså den del af organisationen, der kunne vedligeholde skinner og skifte dem ud.  Inklusiv materiel, personale osv.

Banedanmark solgte ikke Entreprise, men lukkede sin entreprenørvirksomhed, da den som underskudsgivende ansås som usælgelig.

Gå op Sider: 1 [2]
Militære jernbane transporter i 1930erne
Militære jernbane transporter i 1930erne

Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak