Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- C RAIL SAFETY
C RAIL SAFETY
Af Mogens Barrit. 4/03-26, 17:21.
Ved DJM,s magasinhal i Marslev står en masse vogne fra C Rail Safety. Hvad skal der ske med disse vogne? Der er tre MR tog blandt de henstilede vogne.

Mvh. Mogens

C RAIL SAFETY
Af Theis Andersen. 5/03-26, 13:00.
Efter hvad jeg har hørt, så er det hele blevet købt af Jernmanden, og vi ved jo godt, hvad han plejer at gøre med tog.

C RAIL SAFETY
Af simonmikkelsen. 6/03-26, 09:28.
Der er ingen chance for at Jernbanemuseet skifter mening og snupper et MR tog til udstillingen i sidste øjeblik?

Ved godt de har sagt nej før og de ikke er ligeså nuttede som Y-tog, men det er et unikt indslag i dansk lokaltog der forsvinder.

C RAIL SAFETY
Af RasmusD. 6/03-26, 10:46.
Jeg troede museet allerede havde et MR-sæt? Eller i hvert fald et halvt. I Arriva-bemaling, som jeg husker det.

C RAIL SAFETY
Af banemanden. 7/03-26, 12:57.
Citat fra: simonmikkelsen Dato  6/03-26, 09:28Der er ingen chance for at Jernbanemuseet skifter mening og snupper et MR tog til udstillingen i sidste øjeblik?

Ved godt de har sagt nej før og de ikke er ligeså nuttede som Y-tog, men det er et unikt indslag i dansk lokaltog der forsvinder.

De har MRD 4212 stående i Arriva farver. Den anden halvdel den fulgtes med bruges på brand og redningsskolen i Korsør.
Med kendskab til de MR C Rail havde, så tør jeg godt sige, at at museet har fået en af de pæne. Der er ikke meget værd i de tre MR sæt. Alene det, at de gentagne gange ikke har kunne sælge dem fra konkursboet og de eneste der i årenes løb faktisk købte nogen var C Rail, så er det nok den store saks og evigheden der venter dem da de, som en anden også svarer, er solgt til jernmanden.

C RAIL SAFETY
Af AndreasM. 7/03-26, 14:29.
Citat fra: banemanden Dato  7/03-26, 12:57Med kendskab til de MR C Rail havde, så tør jeg godt sige, at at museet har fået en af de pæne. Der er ikke meget værd i de tre MR sæt. Alene det, at de gentagne gange ikke har kunne sælge dem fra konkursboet og de eneste der i årenes løb faktisk købte nogen var C Rail, så er det nok den store saks og evigheden der venter dem da de, som en anden også svarer, er solgt til jernmanden.
Man skal ikke tro på alt man hører. De lignede ganske vidst lort uden på, det tror jeg ikke nogen vil være uenige i. Men deres driftsstabilitet var fint på højde med andet materiel i samme alderskategori og generelt var de egentlig pæne indeni også, når folk ellers huskede at rydde op efter sig selv. Husk at det ikke er del del af branchen, hvor man typisk kører i spritnyt materiel.

Deres begrænsede trækkraft, deres lave tilbageværende antal som type og det faktum at de skal have et større eftersyn, hvis de skal ud at køre igen, er nok der du skal finde årsagen til at de ikke er lige til at sælge.

Venlig hilsen
Andreas
LKF/I, også på MR/D, hos C Rail fra 2020 til konkursen

(Og nej, jeg prøver ikke at pynte på noget, for jeg er ærligt talt pænt træt af konkursboet i andre sammenhænge)

C RAIL SAFETY
Af andersj, Aalborg. 7/03-26, 15:09.
De hørte vel også til den lille serie som DSB gennemrenoverede i 2018 inden de skulle køre ø-drift mellem Aalborg og Frederikshavn. Dengang var de i så fin stand at de ikke engang osede ved igangsætning, som ellers har været en tradition når en MR har holdt ved perron i mere end et par minutter.

Anders

C RAIL SAFETY
Af Mogens Barrit. 7/03-26, 18:34.
Det store spørgsmål er så hvorfor man har hensat vogne og MR i Marslev ved DJM,s magasinhal. Mon det er konkursboets kurator der har fundet stedet mest hensigtsmæssig i forhold til andre steder - i Tinglev så man jo hvad der skete med henstillede tog.........

MVH. Mogens.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak