Citat fra: banemanden Dato 7/03-26, 12:57Med kendskab til de MR C Rail havde, så tør jeg godt sige, at at museet har fået en af de pæne. Der er ikke meget værd i de tre MR sæt. Alene det, at de gentagne gange ikke har kunne sælge dem fra konkursboet og de eneste der i årenes løb faktisk købte nogen var C Rail, så er det nok den store saks og evigheden der venter dem da de, som en anden også svarer, er solgt til jernmanden.
Man skal ikke tro på alt man hører. De lignede ganske vidst lort uden på, det tror jeg ikke nogen vil være uenige i. Men deres driftsstabilitet var fint på højde med andet materiel i samme alderskategori og generelt var de egentlig pæne indeni også, når folk ellers huskede at rydde op efter sig selv. Husk at det ikke er del del af branchen, hvor man typisk kører i spritnyt materiel.
Deres begrænsede trækkraft, deres lave tilbageværende antal som type og det faktum at de skal have et større eftersyn, hvis de skal ud at køre igen, er nok der du skal finde årsagen til at de ikke er lige til at sælge.
Venlig hilsen
Andreas
LKF/I, også på MR/D, hos C Rail fra 2020 til konkursen
(Og nej, jeg prøver ikke at pynte på noget, for jeg er ærligt talt pænt træt af konkursboet i andre sammenhænge)