Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 86
Citat fra: Ncard00 Dato  5/11-25, 22:21Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Ved vi hvilket ic afgange talgo evt skal køre på sigt.. kræver jo lige 6-8 stammer godkendt først nok jo

Citat fra: Gladedk Dato  6/11-25, 20:44
Citat fra: Ncard00 Dato  5/11-25, 22:21Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Ved vi hvilket ic afgange talgo evt skal køre på sigt.. kræver jo lige 6-8 stammer godkendt først nok jo

Det kræver ikke flere tog at 396 vender til aften IC til Fredericia og der tilsvarende køres et morgentog fra Fredericia der bliver til 397 senere.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af esni. 6/11-25, 23:04.
Kommentar til tegningen ovenfor-
---   Midlertidig hjulafdrejning?

Eskild

Citat fra: esni Dato  6/11-25, 23:04Kommentar til tegningen ovenfor-
---  Midlertidig hjulafdrejning?

Det er næppe - som vi nu & da brugte på Østbanen, når et Y-tog "havde fået træsko på" - en mand med en fil 8) .

M.v.h.
Niels

Af LM94. 6/11-25, 23:41.
Citat fra: esni Dato  6/11-25, 23:04Kommentar til tegningen ovenfor-
---   Midlertidig hjulafdrejning?

Indtil værkstedet i Mogenstrup åbner i Q2 2026 er vedligehold EC i Kastrup og EB i København, med hjulafdrejning i Københav for alle litra.

Fodnote: Værkstedet i Mogenstrup (tæt på Næstved), hedder FVO (Fladsågård VærkstedsOmråde.

Citat fra: Nordexpress Dato  5/11-25, 17:04Ærgerligt at linke til en så elendig video, der dels har en gennemgående negativ tone, er fuld af faktuelle fejls, og dels kunne redigeres ned til den halve længde/varighed

Jeg bider mærke i hvor mange klip der er med i videoen som stammer fra en tur med IC1. Blandt andet kørslen over Storebæltsbroen. Vejbanen er på den forkerte side i forhold til at videoen omhandler en tur fra København til Hamburg og man ser kombiterminalen ved Taulov på togets højre side - altså MOD København. Man aner vidst også et "vogn 5" skilt et sted.

Vinduerne i endevognene er desuden så små og området deromkring så kompakt, at det næsten er umuligt at filme ud derfra.

Citat fra: LM94 Dato  6/11-25, 23:41Fodnote: Værkstedet i Mogenstrup (tæt på Næstved), hedder FVO (Fladsågård VærkstedsOmråde.

Det er nu gammel betegnelse de fleste steder, næsten alle steder er det ændret til NVO

https://datacvr.virk.dk/enhed/produktionsenhed/1031770420?fritekst=1031770420&sideIndex=0&size=10

https://lpo-dsb.dk/wp-content/uploads/2025/10/DBB_4-2025.pdf (se side 36)

Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 7/11-25, 06:16.
Citat fra: Petteri Dato  7/11-25, 00:20Jeg bider mærke i hvor mange klip der er med i videoen som stammer fra en tur med IC1. Blandt andet kørslen over Storebæltsbroen. Vejbanen er på den forkerte side i forhold til at videoen omhandler en tur fra København til Hamburg og man ser kombiterminalen ved Taulov på togets højre side - altså MOD København.
...hvilket han faktisk gør opmærksom på i en tekst på skærmen ved et af de første klip fra Hamborg-Københavnsturen med IC1 materiel.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  7/11-25, 06:16...hvilket han faktisk gør opmærksom på i en tekst på skærmen ved et af de første klip fra Hamborg-Københavnsturen med IC1 materiel.

Men kun i de undertekster, som for mit vedkommende er slået fra som standard. Det gælder sikkert de fleste. Og unerteksterne er i øvrigt ikke undertekster til noget, fx en speaker eller andet, de sætter ord på tavshed.

Det er en mærkelig video.

Citat fra: RasmusD Dato  7/11-25, 06:30
Citat fra: Michael Deichmann Dato  7/11-25, 06:16...hvilket han faktisk gør opmærksom på i en tekst på skærmen ved et af de første klip fra Hamborg-Københavnsturen med IC1 materiel.

Men kun i de undertekster, som for mit vedkommende er slået fra som standard. Det gælder sikkert de fleste. Og unerteksterne er i øvrigt ikke undertekster til noget, fx en speaker eller andet, de sætter ord på tavshed.

Det er en mærkelig video.

Simply Railway (https://www.youtube.com/@SimplyRailway) gør det samme og "speaker" gennem undertekster - og det er en af de største kanaler af denne slags på youtube. Så det er ganske normalt (men når man ikke har set den slags kanaler før, skal man selvfølgelig lige vænne sig til det).

Af LM94. 7/11-25, 08:54.
Citat fra: Time will tell Dato  7/11-25, 00:52
Citat fra: LM94 Dato  6/11-25, 23:41Fodnote: Værkstedet i Mogenstrup (tæt på Næstved), hedder FVO (Fladsågård VærkstedsOmråde.

Det er nu gammel betegnelse de fleste steder, næsten alle steder er det ændret til NVO

https://datacvr.virk.dk/enhed/produktionsenhed/1031770420?fritekst=1031770420&sideIndex=0&size=10
https://lpo-dsb.dk/wp-content/uploads/2025/10/DBB_4-2025.pdf (se side 36)
Gammel og gammel, den melding fik DSB's afdelinger som skal bruge værkstedet i august måned.

Citat fra: LM94 Dato  7/11-25, 08:54Gammel og gammel, den melding fik DSB's afdelinger som skal bruge værkstedet i august måned.
Men nu er Fvo-betegnelsen droppet - og værkstedet hedder igen Nvo. Også internt.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  7/11-25, 06:16
Citat fra: Petteri Dato  7/11-25, 00:20Jeg bider mærke i hvor mange klip der er med i videoen som stammer fra en tur med IC1. Blandt andet kørslen over Storebæltsbroen. Vejbanen er på den forkerte side i forhold til at videoen omhandler en tur fra København til Hamburg og man ser kombiterminalen ved Taulov på togets højre side - altså MOD København.
...hvilket han faktisk gør opmærksom på i en tekst på skærmen ved et af de første klip fra Hamborg-Københavnsturen med IC1 materiel.

Muligvis, så har jeg misset det, men hvorfor skal en anmeldelse af en Talgo-tur indeholde dele fra en IC1 tur?

Det svarer jo lidt til at jeg laver en anmeldelse af SAS Business Class i en Airbus 350 men viser en video fra en 321.

Citat fra: Petteri Dato  7/11-25, 11:34Muligvis, så har jeg misset det, men hvorfor skal en anmeldelse af en Talgo-tur indeholde dele fra en IC1 tur?

Det svarer jo lidt til at jeg laver en anmeldelse af SAS Business Class i en Airbus 350 men viser en video fra en 321.

I min optik er livet for kort til at glo på jernbane-videoer, som YouTube svømmer over med, og som oftest er dræbende kedelige. Man finder hurtigt ud af, hvilke man skal springe over.

Så gør det.

Citat fra: Petteri Dato  7/11-25, 11:34
Citat fra: Michael Deichmann Dato  7/11-25, 06:16

Muligvis, så har jeg misset det, men hvorfor skal en anmeldelse af en Talgo-tur indeholde dele fra en IC1 tur?

Han havde ikke mulighed for at optage ud af den bagerste vogn da han var med Talgo, så han brugte gamle klip fra en tidligere tur (hvilket han også skriver i videoen). At han så ikke fortæller at toget kører den forkerte vej (i IC1 klippene), er lidt misvidende.

Gå op Sider: 1 ... 71 72 [73] 74 75 ... 86
Veterantog kalenderBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak