Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 111 112 [113] 114 115 ... 121
Coradia Stream & Talgo nyt
Af pjl. 3/05-26, 09:13.
Citat fra: Scharfenberg Dato  2/05-26, 22:56
Citat fra: Ncard00 Dato  2/05-26, 14:49Hvorfor har DSB ikke opdateret deres Talgo side i evigheder?

https://www.dsb.dk/om-dsb/baredygtighed/strategiske-projekter/talgo/

Virker bare utrolig uprofessionelt, at der står sætninger som:

"De nye vogne forventes at blive sat i passagerdrift i 2025."


Det vil sige, at din glæde over, at Talgo rent faktisk kom i drift i 2025 nu overskygges af, at man på hjemmesiden glemte at ændre teksten fra fremtid til datid?

Med al respekt: det står i url'en, "strategiske projekter" - så man kunne forvente lidt mere end stillestående vand.

Det kunne forresten også være, at vi snart skulle få Talgo med i jernbanedatabasen.


Citat fra: Scharfenberg Dato  2/05-26, 22:56
Citat fra: Ncard00 Dato  2/05-26, 14:49Hvorfor har DSB ikke opdateret deres Talgo side i evigheder?

https://www.dsb.dk/om-dsb/baredygtighed/strategiske-projekter/talgo/

Virker bare utrolig uprofessionelt, at der står sætninger som:

"De nye vogne forventes at blive sat i passagerdrift i 2025."


Det vil sige, at din glæde over, at Talgo rent faktisk kom i drift i 2025 nu overskygges af, at man på hjemmesiden glemte at ændre teksten fra fremtid til datid?

Måske de kom lidt for hurtigt i drift ;-)

Ja - og fra ultimo 2027 droppes de så i udenlandsk trafik.

DSB har materielmæssigt svært ved at få tingene til at hænge sammen i en række år fremover.

JH

Citat fra: Jens Hansen Dato  5/05-26, 07:46Ja - og fra ultimo 2027 droppes de så i udenlandsk trafik.

Interessant! Den detalje har jeg ikke hørt før. Hvor har de meldt den plan ud?

Citat fra: Jens Hansen Dato  5/05-26, 07:46Ja - og fra ultimo 2027 droppes de så i udenlandsk trafik.

DSB har materielmæssigt svært ved at få tingene til at hænge sammen i en række år fremover.

JH

Hvad er "de" i denne kontekst? Det lyder som om du skriver at Talgo droppes fra udlandstrafikken, og det kan ikke passe.



Hvad er "de" i denne kontekst? Det lyder som om du skriver at Talgo droppes fra udlandstrafikken, og det kan ikke passe.
[/quote]

Hvorfor ikke?

JH

Citat fra: Jens Hansen Dato  5/05-26, 14:55Hvad er "de" i denne kontekst? Det lyder som om du skriver at Talgo droppes fra udlandstrafikken, og det kan ikke passe.

Hvorfor ikke?

JH
[/quote]

Så hvilket materiel skal så køre Hamborg-togene fra ultimo 27?

Citat fra: Jens Hansen Dato  5/05-26, 14:55
CitatHvad er "de" i denne kontekst? Det lyder som om du skriver at Talgo droppes fra udlandstrafikken, og det kan ikke passe.

Hvorfor ikke?

JH

Du synes ikke det lyder utroværdigt, at de tog der er købt specifikt til at blive brugt i udlandstrafikken, skulle blive fjernet fra udlandstrafikken næste år?

Hvad skulle meningen være med det?

Og endnu vigtigere, hvor kommer denne oplysning fra?

Synes godt nok det kræver et svar.
Eller nogen tog fejl af datoen. Det er ikke 1 april

Coradia Stream & Talgo nyt
Af mpp. 6/05-26, 11:34.
Er det ikke bare sådan noget surmands-"Jeg synes togene er dårlige og det finder DSB nok også snart ud af"-retorik? Den kan så passende også bredes ud til at dække IC5. Og altså, ja, togprojekterne har været forsinkede og ja, man kunne godt have ønsket sig højere ambitioner fra DSBs side. Men derfra til at konkludere, at så går det hele nok galt for DSB er et stykke vej endnu. Togene vil givetvist performe fornuftigt ift den specifikation, DSB har lavet, og derfra kan man så vurdere om man synes det er godt nok. Heldigvis skal der også købes tog i fremtiden og så kan vi jo håbe på, at ambitionerne hæves i takt med at vi også ser flere udenlandske tog på de danske skinner.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af PF. 7/05-26, 10:22.
Citat fra: Danielsen Dato  5/05-26, 15:10
Citat fra: Jens Hansen Dato  5/05-26, 14:55Hvad er "de" i denne kontekst? Det lyder som om du skriver at Talgo droppes fra udlandstrafikken, og det kan ikke passe.

Hvorfor ikke?

JH

Så hvilket materiel skal så køre Hamborg-togene fra ultimo 27?
[/quote]

Det kunne være sjovt at koble det med det faktum at der var test med ICE-T i Pa i går... ;)

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 7/05-26, 10:36.
Seneste redigering: 7/05-26, 10:39 af andersj
Det har længe været planlagt at ICE 1186/1187 forlænges fra Flensburg til Padborg i juli og august. Disse afgange køres planmæssigt med ICE-T, som i øvrigt heller ikke kan køre længere ind i Danmark end Padborg da det ikke er et multisystem tog.

DSB kører i perioden tilbringertogparret ICL 375/378 mellem København H og Padborg.

Mon ikke der er nogle tyskere der skal med ICE'eren fra Frankfurt til Hamburg der kommer til at tænke "Hvor fanden er Padborg?" når det står på afgangsskærmene?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Anders

Citat fra: andersj Dato  7/05-26, 10:36Mon ikke der er nogle tyskere der skal med ICE'eren fra Frankfurt til Hamburg der kommer til at tænke "Hvor fanden er Padborg?" når det står på afgangsskærmene?

Det ville jeg egentlig ikke forestille mig i nogen nævneværdig grad. Med danske øjne, og med danskere i tankerne, jo så ville et sådan skift give direkte udfordringer. Vi er van til "18:37 mod Østerport". Og pludselig at se et tog "18:31 mod Vedbæk" ved køreplansskiftet op til jul, vil gøre mange Jyder forvirrede og måske få nogle til at undlade at stå på. Og vice versa mod Skjern istedet for Esbjerg.

Blandt de mange tyskere jeg har mødt og kender, hvor langt de færreste har nogen interesse af jernbanen af betydning, der er tog nummer meget vigtigt. Også at fortælle dem, når man rejser til dem. Så der er givet mange, nok de fleste, der vil studse sig over hvor Padborg er, og hvorfor staves det nu sådan. Men de vil nok stadig genkende deres tog til Hamborg.

Jeg kunne derimod forestille mig, at de vil antage at Padborg var en by, mindst i størrelse af Flensburg, når det nu var en endestation, og det kunne give lidt overraskelser.

Citat fra: Binarypasta Dato  7/05-26, 15:00Jeg kunne derimod forestille mig, at de vil antage at Padborg var en by, mindst i størrelse af Flensburg, når det nu var en endestation, og det kunne give lidt overraskelser.

Tjah, på den anden side er tyskerne jo også vant til at nogen af deres fjerntog er skiltet mod Interlaken Ost eller Ostseebad Binz, som heller ikke just er storbyer.

(Jeg har været begge steder af ren nysgerrighed over at de blev ved med at dukke op på afgangsskærmene. :D Næste mål på listen er Norddeich Mole).

Gå op Sider: 1 ... 111 112 [113] 114 115 ... 121
Billige jernbane T-shirts

Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak